شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

روایات و زیاراتی درباره شخصیت و جایگاه علمی و اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س) وجود دارد که نشان می دهد ایشان دارای مقام شفاعت در روز جزا و کمالات و فضائل اخلاقی ویژه ای هستند.

حجت الاسلام اسماعیلی، مدیر موسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به جایگاه رفیع حضرت فاطمه معصومه(س)، به معرفی ویژگی های شخصیتی آن حضرت پرداخت و گفت: این بانوی بزرگوار و با کرامت، دختر، خواهر و عمه سه امام معصوم(ع) است و افزون بر اینها زیاراتی که در مورد ایشان وارد شده، ناظر به جایگاه والای ایشان و مقام شفاعت آن حضرت در روز جزا است.

وی خاطرنشان کرد: روایاتی درباره شخصیت و جایگاه  علمی و اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س) وجود دارد که نشان می دهد ایشان دارای کمالات و فضائل اخلاقی ویژه ای بوده اند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی، همچنین درباره سیره بزرگان و علما در توجه و زیارت بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: توجه بسیاری از مفاخر شیعه چه در دوران معاصر و چه درگذشته، به مرقد بارگاه ملکوتی آن حضرت، مویدی بر این مسأله است که ایشان از کمالات و کرامات خاصی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اهمیت وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در قم و تاثیر آن در جهان، ابراز داشت: وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه و شرافت شهر قم که از روایات بر می آید، سبب ایجاد تحولی عظیم در عرصه تدریس، تبلیغ و تبیین معارف قرآن و اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و در جهان شده است. 

وی، قم را پایگاه تشیع دانسته و خاطر نشان کرد: قم به برکت بارگاه کریمه اهل بیت(س) و حوزه علمیه، مهمترین پایگاه علمی جهان تشیع است که مانند خورشید به اقصی نقاط جهان نور افشانی می کند و مردم دنیا را با فرهنگ و آداب اسلام و قرآن آشنا می کند.

مدیر بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی در مورد منزلت شهر مقدس قم، تصریح کرد: قم پناهگاه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) است و روایات زیادی درباره این شهر مقدس وارد شده است.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: قم نه تنها مورد توجه شیفتگان راستین حقیقت اسلام از تمام نقاط کشور است، بلکه مقصد تمام کشورهای جهان برای درک فرهنگ اصیل قرآن و عترت(ع) قرار گرفته است.

حجت الاسلام اسماعیلی همچنین درباره کتاب های منتشر شده در زمینه معارف اهل بیت(ع) و اهمیت ترویج و تبلیغ آنها، گفت: در حوزه کودکان و نوجوانان و در حوزه بزرگسالان کتاب های فراوانی منتشر شده است و با توجه به ضرورت این مسأله مهم و تاثیرات این معارف بر جامعه، باید نشر این آثار در اولویت قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha