سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

مدیر کل امور خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: سلطه گران مدام با تفکرات صهیونیستی، به دنبال نابودی اصل اسلام و مکتب حقه تشیع به هر وسیله ای از جمله کاهش جمعیت می باشند.

حجت‌الاسلام یدالله کوثری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تبیین اهمیت تولید نسل و آسیب های کاهش جمعیت پرداخت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم گسترش جمعیت، گفت: رهبر معظم انقلاب با درک صحیح اوضاع کشور و منطقه، به درستی خطرات کاهش جمعیت را برای مردم بیان کردند و از همه مسئولان مردم و خانواده ها خواستند که به این مقوله توجه ویژه نمایند.

وی ادامه داد: در شرایط حساس امروز کشور، مسأله جمعیت هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی بسیار حائز اهمیت است و توجه خاص مسئولان فرهنگی و خانواده ها را می طلبد، چرا که غفلت از این موضوع، می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای کشور به همراه داشته باشد.

مدیر کل امور خانواده معاونت تهذیب حوزه با اشاره به این که نظام سلطه با ترفندهای مختلف در صدد کاهش جمعیت مسلمانان می باشد، یادآور شد: سلطه گران مدام با تفکرات صهیونیستی، به دنبال نابودی اصل اسلام و مکتب حقه تشیع به هر وسیله ای از جمله کاهش جمعیت می باشند.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: امروزه بعضی از کشور ها در مسأله جمعیت، با بحران جدی مواجه هستند و دولتمردان این کشورها، با سیاست های تشویقی فراوان، درصدد افزایش فرزندآوری خانواده ها هستند و در ایران اسلامی نیز باید با سیاست های تشویقی، از بروز بحران جمعیتی جلوگیری شود.

حجت الاسلام کوثری، نقش متولیان فرهنگی و حوزویان را در فرهنگ سازی جمعیتی بسیار مهم و برجسته دانسته و تاکید کرد: حوزویان به عنوان سخنگویان دین و مذهب باید با آگاهی بخشی به مردم با استفاده از آیات و روایات، خانواده ها را به فرزندآوری ترغیب نمایند.

مدیرکل امور خانواده معاونت تهذیب حوزه، وظایف مسئولان را در زمینه تدوین سیاست های جمعیتی، سنگین خواند و  افزود: مسئولان باید با تدابیر هوشمندانه و دوراندیشانه و تدوین طرح های تشویقی، سیاست گذاری جمعیتی را به سمت افزایش نسل سوق دهند تا جامعه در آینده با بحران جمعیتی مواجه نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha