سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: میثاق بستن با امام و ولایت نباید تنها زبانی باشد، بلکه باید در مقام عمل، فرموده ها و سیره امام خمینی(ره) برای مسئولین و مردم نصب العین باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری،  امروز در همایش میثاق امت با ولایت که در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، تاکید کرد: فرمایشات امام خمینی(ره) باید همیشه چراغ راه ما باشد.

وی با اشاره به ویژگی های الهی و معنوی امام خمینی(ره) افزود: تسلیم در برابر اوامر الهی از ویژگی های شخصیتی حضرت امام(ره) بود و به کرات  تاکید داشتند وظیفه ما این است که به تکلیف خود عمل کنیم.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: اعلامیه هایی که امام خمینی(ره) صادر می کردند سرنوشت ساز ودر راستای عمل به تکلیف بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: امام در عقاید با التقاط و غرب زدگی و تحجر شدیدا مقابله می کرد، اما متاسفانه امروز برخی از هم لباسی های ما می گویندیک روحانی نباید در امور سیاسی دخالت کند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مثل حضرت ابراهیم(ع) بت شکن بود، خاطرنشان کرد: حضرت امام، بت پهلوی و خاندان سلطنتی را شکست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در شرایطی که هیچ کس باور نمی کرد رژیم دو هزار  و 500 ساله از بین برود، بت امریکا و استکبار درافتاد و هیمنه استکبار را شکست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بزرگ ترین موهبت ها در عالم ،نعمت استقلال است، گفت: این نعمت ها باید در دهه فجر برای مردم یادآوری شود، ما در گذشته مستعمره امریکا و انگلیس بودیم که با پیروزی انقلاب اسلامی، ارزش های اسلامی در جامعه حاکم شد.

وی ابراز داشت: امام خمینی(ره) ذخیره الهی برای شیعه بود تا تحولی در ایران و بلکه تمام دنیا ایجاد کنند، انقلاب اسلامی، امروز به اقصی نقاط دنیا سرایت کرده و بیداری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در سرتاسر دنیا حاکم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خلف صالح امام خمینی(ره) نیز ویژگی های ایشان را دارند، تصریح کرد: میثاق بستن با امام و ولایت نباید تنها زبانی باشد، بلکه باید در مقام عمل، فرموده ها و سیره امام خمینی(ره) برای ما نصب العین باشد.

امام جمعه تبریز افزود: امام خمینی(ره) بر وحدت، همدلی و دوری از گروه بندی و جناح بندی تاکید می کردند و نباید از آن غفلت کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولین سعی کنند بیشتر خدمت کنند و به کار مردم رسیدگی کنند، اظهار داشت: مسئولان به رفع تورم و بیکاری و مشکلات مردم توجه کنند، چرا که اگر مردم راضی شوند رضایت خدا جلب می شود

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha