جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
خبر گزاری حوزه

طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) با ورود به مباحث مهدویت و جهاد علمی، وظیفۀ مهمّی در قبال مردم و جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، مسئول آموزش طلاب خواهر اهل تسنن کرمانشاه، طی سخنانی گفت: فطرت بشر، به دنبال منجی بوده و اعتقاد به رجعت نیز از عقاید مسلّم و تردید ناپذیر شیعه به حساب می آید، لذا طلاب باید آمادگی لازم را در پاسخگویی به شبهات مهدویت داشته باشند.

فریبا احمدی که در حوزه علمیه خواهران امام خمینی (ره) سخن می گفت، به بررسی اعتقاد به دوره آخرالزمان پرداخت و افزود: اگر چه، اعتقاد به ظهور منجی در ادیان یهود، مسیحیت و اسلام، یکی بوده اما در این بین، نگاه اسلام، بسیار جامع و کامل می باشدکه با معنا و مفهوم گسترده تری در میان مسلمانان شکل گرفته است.

وی در خصوص چگونگی شکل گیریِ اعتقاد به ظهورِ منجی در آیین یهود اظهار داشت: کُتُب مقدس یهودیان، بحث منجی و ظهور را مطرح می کند اما باید توجه داشت، کتاب های یهودیان، قبل از دوران مسیحیت بوده که احتمال تحریف بیشتری در آن می رود.

این مقام مسئول، افزود: قرآن کریم، کتاب مقدسی است که از تحریفات، مصون مانده و خداوند، حفظ آن را به خود نسبت داده است.

مدرس حوزه، با اشاره به این که یهودیان، بیشترین ایراد خود را بر کتب آسمانی، به بحث مهدویت اختصاص داده اند، افزود: کتاب انجیلِ مسیحیت از جمله کتاب هایی است که از حملات یهود، مستثنی نبوده و یهودیان، بحث های مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت را در آن زیر سوال برده اند.

احمدی با بیان این که مسیحیت و یهود، گر چه دو دین جدا بوده اما در برخی موارد، تفکّری واحد دارند، خاطرنشان ساخت: بسیاری از اندیشمندان، دلایل مهم موفقیت رسول اکرم (ص) و گسترش دین اسلام را در میان جهانیان، وجود اعتقادِ مشترک انسان ها، در ظهور منجیِ عالم بشریت دانسته که بدون وجود این امید، مطمئناً بشریت به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha