جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی، جهاد علمی را از ضرورت های طلبگی خواند و گفت: طلاب باید از فرصت طلبگی در راستای کسب فضایل و فراگیری علوم دینی و نشر آن به جامعه اسلامی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، امروز در جلسه طلاب ورودی سال 94 که در مدرسه امام خمینی(ره) خوی برگزار شد، اظهار داشت: تقوا و تلاش در مسیر جهاد علمی را از ضرورت‌های طلبگی دانست و گفت: طلاب باید در مورد سیره ائمه معصومین(ع) و زندگی علمای گذشته مطالعه کنند تا بتوانند از روش و منش آنان الگوگیری نمایند.

امام جمعه خوی با بیان این که رسول اكرم(ص) فرمودند "أوّل العلم معرفة الجبّار و آخر العلم تفويض الأمر اليه/ سر آغاز علم، شناخت خداوند جبّار و سرانجام آن، واگذارى امور به اوست"، ابراز داشت: این حدیث پرمحتوا مسیر طلاب را روشن و مشخص می کند.

وی، دین‌شناسی، معرفت نسبت به دستورات و فرامین الهی و شناخت فرهنگ اهل بیت(ع) را از دیگر ضرورت های طلبگی برشمرد و تصریح کرد: طلاب باید از فرصت ها نهایت استفاده را ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری، تهذیب نفس و تزکیه را عامل مهم در دوری از وسوسه های شیطانی عنوان کرد و افزود: بالاتر از اسلام‌شناسی و اصلاح خود و سپس اصلاح دیگران جایگاهی وجود ندارد.

امام جمعه خوی در پایان خطاب به طلاب گفت: شاکر خداوند متعال باشید که توفیق داده در دوران جوانی لیاقت سربازی امام عصر(عج) را پیدا کنید، چرا که مسیر زندگی آینده‌تان در یک مسیر صحیح قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha