شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 328814
۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
حجت‌الاسلام احمدی چهارمحال

مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری با تشریح برنامه های مختلف این حوزه از تحصیل بیش از 670 طلبه در این استان خبرداد.

حجت الاسلام احمدی، مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تاریخچه این حوزه اظهارداشت: اولین مدرسه علمیه در حدود 118 سال قبل و در 1315 قمری توسط مرحوم میر سید محمد دهکردی امام جمعه وقت دهکرد در محل فعلی مدرسه علمیه امامیه بنا گردید .

وی افزود: این  مرکز،  مدرسه کوچکی بود که در آن زمان 13 حجره ، دو مدرس و یک مسجد داشت و همیشه طلابی در آن ساکن بوده و  به تحصیل  علوم دینی و معارف اهل بیت مشغول بودند.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با توجه به فرسودگی ابنیه این مدرسه بازسازی و رسما مشغول پذیرش طلبه شد و در سال  1363 ساختمان این مدرسه گسترش یافت

به گفته و ی، همزمان با گسترش مدرسه علمیه امامیه ، به همت بزرگان این استان، مدارسی در شهرستان های فرخشهر، فارسان و بروجن نیز ساخته شده  و شروع به فعالیت می نمایند.

تقدیم 74 طلبه شهید به نظام اسلامی

این استاد حوزه، با اشاره به تربیت طلاب توانمند دراین حوزه ، تصریح کرد : در طول جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، حوزه علمیه استان چهار محال و بختیاری افتخار پیدا کرد تا  تعداد 74 نفر شهید طلبه و روحانی را  تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت فعلی حوزه علمه استان چهار محال و بختیاری را رضایت‌بخش دانست و گفت: در حال حاضر هشت مدرسه علمیه به تربیت طلاب مشغول هستند، مدارس  علمیه امامیه شهرکرد، قائمیه فرخشهر، امام صادق(ع)، فارسان، حضرت مهدی( عج) برو جن، ولی عصر( عج) لردگان، ثقلین شهر کیان ، سفیران هدایت  شهر هفشجان و سید الشهداء بازفت، مدارس فعال استان هستند.

به گفته حجت الاسلام احمدی، هم اکنون در مدارس علمیه استان حدود 670 طلبه  در سطوح مختلف و در پایه های اول تا دهم مشغول به تحصیل علوم دینی می باشند .

وی با اشاره به حضور روحانیون استان در عرصه های مختلف تبلیغی  و فرهنگی خاطرنشان ساخت: حدود 65 نفر از روحانیون که عموما بومی  و اهل همین استان می باشند، نیز مشغول تدریس و تربیت طلاب علوم دینی بوده  و نزدیک به 420 نفر از طلاب استان نیز در شهر مقدس قم مشغول کسب علم و تحصیلات عالی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha