سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 328947
۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
حدیث کسا

کارشناس مسائل خانواده گفت:مردم ولایت‌مدار و محب اهل‌بیت(ع) ایران در سال جدید با قرائت حدیث کساء سالی سرشار از انوار زهرایی خواهند داشت.

 حجت الاسلام مهدی گرجی  درگفت وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان با توجه به تقارن ایام نوروز و شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: دشمنان در طول تاریخ در صدد بودند نام و یاد حضرت زهرا(س) و فاطمیه را از شعایر دینی دور کنند، بنابراین مردم و مسئولان باید برای این ایام ارج و قرب بیشتری قائل شوند.

وی گفت: طبق حدیث شریف نبوی رضایت فاطمه مرضیه (س) رضایت رسول خدا و رضایت خداوند تلقی شده لذا نوروزی که رضایت حضرت فاطمه(س) در آن نباشد سیه‌روزی است، بنابراین بکوشیم یاد و نام فاطمه زهرا(س) را در این ایام زنده نگه داریم.

حجت الاسلام مهدی گرجی  خاطرنشان کرد: ملت ایران که ارادتمند اهل‌بیت(ع) هستند، و قطعا در سال جدید همه‌ی دل‌ها  به یاد مظلومیت و غربت فاطمه زهرا(س)  اندوهگین است و به یقین مردم ما عید امسال را فاطمی برگزار می‌کنند.

این کارشناس مسائل خانواده، پیرامون حفظ حرمت شهادت حضرت زهرا(س) درایام نوروز تصریح کرد: چه زیبا است که ملت ایران ضمن برگزاری مجالس صله رحم و دیدار سال نو بصورت پرشور درمجالس وعظ و روضه حضرت زهرا(س) شرکت و بر ذکر شریف صلوات و حدیث کساء مداوت ورزند.

وی درتوصیه به مسئولان استان اصفهان عنوان کرد: اصفهان دارالمومنین ،پایتخت تمدن و فرهنگ جهان اسلام است و فضای شهر باید به گونه ای باشد که ایام شهادت خانم فاطمه زهرا(س) بر هر رهگذر و بیننده نمایان باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha