جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
خبر گزاری حوزه

شهرک معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام؛ با 160 هزار بازدید کننده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شهرک معارفی در مساحت 4 هزار متر مربعی شبستان نجمه خاتون برای ایام تعطیل نوروز برپا شد.

این شهرک که از 43 غرفه تشکیل شده بود به ارائه خدمات در دو بخش خواهران و برادران برای گروه‌های سنی مختلف «خردسال، کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال» پرداخت.

شهرک معارفی از 28 اسفند ماه سال 92 کار خود را با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آغاز کرد و 13 فروردین ماه سال 93 به کار خود ادامه داد، که در مدت 15 روز کار خود پذیرای نزدیک به 160 هزار نفر از زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت بود که از این تعداد 24 هزار نفر با موفقیت در بازی‌های ارائه شده، جوایز خود را دریافت کردند.

گفتنی است، شهرک معارف به ارائه معارف اسلامی در قالب بازی و سرگرمی می‌پردازد و از بخش‌های مختلفی همانند بخش خردسال، کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال و عمومی تشکیل شده است.

بخش‌ خردسال شهرک معارف شامل غرفه‌های «استخر توپ و تریبون غنچه‌ها» برای سنین 4 تا 7 سال است، بخش کودک نیز از غرفه‌های «تشک پرنده، گردونه، دشمن شناسی، مار پله مذهبی، قرآن و عترت» برای سنین 7 تا 10 سال تشکیل شده است.

غرفه‌های «گردونه، گذرگاه، راه رسیدن، مشاوره اعتقادی و بازی رایانه‌ای» از بخش‌های نوجوان نمایشگاه شهرک معارف است، بخش جوان نیز شامل غرفه‌های «ریسمان ولایت، صخره نوردی و تریبون احکام» است.

بخش بزرگسالان دارای غرفه‌های «پازل، جدول معارف، هزار توی قرآنی و مفهوم گیری فیلم» است؛ «فاطمه بضعه الرسول، ایستگاه قرآن، رفاقت با شهدا، عرضه محصولات فرهنگی، دیده بان و استکبار ستیزی» نیز از غرفه‌های بخش عمومی نمایشگاه شهرک معارف است.

همچنین در این شهرک معارف افزون‌بر ارائه معارف اسلامی در قالب سرگرمی و بازی، کارشناسان مسائل دینی پاسخ‌گویی مسائل اعتقادی و شبهات مراجعه کنندگان هستند.

شایان ذکر است، بسیاری از دغدغه‌داران کارهای فرهنگی خواستار برگزاری شهرک معارفی در استان‌ و شهرهای خود با نظارت و همکاری آستان مقدس بانوی کرامت هستند.

آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز برای اجرای کارهای فرهنگی در سطح کشور بسته فرهنگی شهرک معارفی که شامل تحقیقات، پژوهش‌های و دیگر موارد است را به صورت رایگان در اختیار این افراد می‌گذارد.

انتهای پیام// 15/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha