چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌الاسلام موسوی آثار امام

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل(ره) در قم با اشاره به برخی انحرافاتی که در خط امام صورت گرفته است، گفت: امروز متاسفانه شاهد بی مهری های بسیاری نسبت به شخصیت امام راحل(ره) هستیم و عبور از خطوط فکری ایشان را در برخی ها مشاهده می کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین موسوی امشب در جشن ولادت حضرت زهرا(س) و فرزندبرومندش امام خمینی(ره) با اشاره به این که برگزاری جشن هایی به مناسبت های مختلف مذهبی موجب شناخت ائمه معصومین(ع) و یادآوری فضایل آن ها می شود، اظهار داشت: ولادت حضرت صدیقه و حضرت امام راحل(ره) موجب شده است تا دوستداران این دو بزرگوار گردهم آیند و یادشان را گرامی دارند.

وی با بیان اینکه در شهر قم می توانیم از مناسبت های ویژه امام راحل(ره) استفاده بسیار مناسب داشته باشیم، تصریح کرد: چهار مناسبت ویژه برای حضرت امام راحل(ره) پیشنهاد داده شده است که اگر هرساله در قم مجالسی را به این مناسبت ها برگزار کنیم، می توانیم امام راحل(ره) را توسط شاگردان و یاران ایشان به جوانان معرفی کنیم.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل(ره) در قم با تاکید بر این که امام راحل(ره) حق بزرگی بر گردن دین و انقلاب دارد، ابراز داشت: باید از امام (ره) برای نسل جوان بگوییم و این جوانان محتاج افکار بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی هستند تا از اندیشه های ناب ایشان در عرصه فردی و اجتماعی بهره گیری کنند.

وی با بیان اینکه معرفی اندیشه های ناب حضرت امام ره) در راستای اندیشه های اسلامی است، تصریح کرد: امروز که عقاید گوناگون و عرفان های کاذب در حال فعالیت بسیاری هستند، وظیفه داریم از سیاست و سیره امام راحل(ره) برای جوانان بگوییم.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل(ره) در قم با اشاره به این که باید این مناسبت ها را برای ترویج افکار امام نهادینه کنیم، ابراز داشت: امروز انتظار داریم در حوزه علمیه قم، مراکز دانشگاهی و اداری به طور خاص و ویژه به معرفی افکار امام پرداخته شود.

*حوزه فلسفه و اندیشه سیاسی امام را معرفی کند

وی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه مدرسه علمیه ای برای معرفی فلسفه و اندیشه سیاسی حضرت امام راحل(ره) ایجاد کند، گفت: این مدرسه باید با جذب طلاب جوان به معرفی اندیشه های ایشان بپردازد.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل(ره) در قم با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی بی نام خمینی در هیج کجای دنیا شناخته شده نیست، ابراز داشت: امروز متاسفانه شاهد بی مهری های بسیاری نسبت به شخصیت امام راحل(ره) هستیم و عبور از خطوط فکری ایشان را در برخی سیاسیون مشاهده می کنیم.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha