شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 329761
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
طلاب

استاد حوزه علمیه ارومیه با تاکید بر نقش طلاب و حوزه های علمیه در رفع شبهات، انتقال دین مبین اسلام به زبان فصیح و شیوا را عاملی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر انواری در بازدید از مدارس علمیه شهرهای نقده، میاندوآب و شاهین دژ در جمع طلاب و دانشگاهیان، به بیان فضائل و درجات اخلاقی و معنوی بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخته و الگوگیری از زندگانی اهل بیت(ع) را مایه نجات بخشی و سعات یابی دنیا و آخرت انسان ها عنوان کرد و افزود: امروزه جوانان برای دفع نیرنگ های دشمن در لفافه جنگ نرم باید با تیزبینی و بصیرت حرکت کنند.

وی ادامه داد: جوانان طلبه همچون حاملان و پیغام آوران فرهنگ اسلامی باید در ایجاد بسترهای تبلیغ و مباحثه میان قشر جوان دانشگاهی پل ارتباطی ایجاد کرده و نشاط فرهنگ دینی را در قالب های متنوع و خلاقانه به جامعه انتقال دهند.

این استاد حوزه  علمیه ارومیه، در ادامه  به بیان ویژگی های طلبه موفق و پویا اشاره کرد و اذعان داشت: نشر و انعکاس صحیح معارف دینی به زبان ساده و اقناع پذیر از جمله مواری است که طلاب باید به آن اهتمام داشته باشند چرا که این مهم در تعمیق باورها و شبهه زدایی از ارزش های اعتقادی مخاطب موثر واقع شود و در پاسخ به چرایی احکام و مسائل شرعی همچون مسیری جهت تقرب به خداوند متعال و انجام واجبات عبادی شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه، طلاب را ادامه دهنده راه انبیاء و اولیای الهی عنوان کرد و افزود: طلاب و حوزه های علمیه نماد انسان سازی و اشاعه فرهنگ دینی در جامعه اسلامی هستند چراکه سیراب ساختن افراد و مصون نگاه داشتن فضای جامعه از نفوذ افکار پلید غربی با انتقال غنی معارف و پیام های دین مبین اسلام تحقق و تحکیم می یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انواری توجه به شاخصه ها و ظرفیت های پربار روحانیت را از جمله انگیزه های برتری حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: امروزه فرهنگ در قالب ها و متدهای مختلف برای تثبیت و نفوذ در اذهان جوانان ارائه و معرفی می شود در حالی که محتوای مبتذل و شرک آور آنها از جمله مفاهیم و القائات منفی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فعالیت و تبلیغ حوزه های علمیه توسط مبلغان و طلاب با انگیزه و خلاق می تواند در تسخیر افکار واهی و پوچ غربی همچون شکست نقشه های 35 ساله تاریخ ایران اسلامی دشمن را سردرگم کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha