سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت‌الاسلام رئیسی

معاون اول قوه قضائیه گفت:شهید آیت الله شاه آبادی در زمره علمایی بود که در دلها نفوذ کرده بود و این به دلیل ارتباط قلبی و معنوی وی با مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شب گذشته در بیستمین سالگرد شهادت آیت الله مهدی شاه آبادی که در مسجد جامع شهید آیت الله شاه آبادی در تهران برگزار شد،با اشاره به میثاق های آدمی اظهارداشت:آدمی پیش از حضور در این جهان با خدا پیمان بسته است که جز ولایت او را گردن ننهد و این جز با ولایتی بودن نمی سازد.

وی میثاق دوم آدمی را با ولی الله دانست و تصریح کرد: هرکس در این میثاق پایبند باشد سربلند خواهد بود.

معاون اول قوه قضاییه با تبیین انواع ولایت گفت: ولایت در نتیجه تبعیت از حکم خداست و حکمی غیر از حکمِ خدا، اصلاً حکم نیست.

وی مردان و زنان پایبند به میثاق الهی را در مقابل ائمه کفر دانست و افزود: باید ائمه کفر را بنابر دستور خداوند در قرآن نابود کرد؛ چرا که اهل پیمان شکنی و مکر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به کلامی از امیر مومنان(ع) خطاب به کمیل اشاره کرد و گفت: گاهی انسان در نتیجه شکست یا پیروزی، فقیر شدن یا ثروتمند شدن، بی ظرفیتی خود را نشان می دهد و پیمان الهی را می شکند.

وی ادامه داد: راه مقابله با این بی ظرفیتی و ماندن بر سر میثاق در فراز و فرودها، همواره بنده بودن است.

سخنران مراسم بیان داشت: فردی از امام صادق(ع) پرسید چگونه عالم شوم، امام(ع) فرمود، علم، نوری است که خدا در دل هرکس بخواهد قرار می دهد و با بندگی و عبد بودن میسر می شود.

وی ادامه داد: آن مرد در ادامه پرسید بندگی چیست؟ امام فرمودند این که بدانی همه چیز، ملک خداست و خدا، مالک همه چیز است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به شخصیت جهادی آیت الله شاه آبادی گفت: آیت الله شاه آبادی مردم را به مبارزه با بزرگترین منکر یعنی نظام ستم شاهی دعوت می کرد و پس از انقلاب، همه را به حفظ بزرگترین معروف یعنی نظام اسلامی، تشویق می نمود.

رمز ماندگاری روحانیت

وی افزود: روحانیت ما در مقایسه با سایرین در اوج قله سیادت و قیادت هستند و صرفاً مردم را به سوی قله های حقیقت هدایت نمی کند؛بلکه خود در اوج قله بودند و از آنجا مردم را به سوی حق می خوانند و این رمز ماندگاری روحانیت ماست.

وی افزود:امام عظیم الشأن ما چنین فردی بود وی با دلها ارتباط داشت.

سخنران مراسم با اشاره به حکومت آل ها در کشورهای عربی بیان داشت: این که حاکمان بحرینی می گویند ما خلیفه ایم، اما در خانه هر شیعه بحرینی، عکس آیت الله خامنه ای است به دلیل نفوذ معنوی مقام معظم رهبری در دل هاست.

معاون اول قوه قضائیه در بخش پایانی سخنانش گفت: آیت الله شاه آبادی در زمره علمایی بود که در دلها نفوذ کرده بود و این به دلیل ارتباط قلبی و معنوی وی با مردم بود.

وی در ادامه افزود: این شهید بزرگوار در اوج قله سیادت و قیادت و به معنای واقعی کلمه عبد خدا بود و از جایگاه قیادت، مردم را به حق می خواند.

شاخصه های خط امام

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز نیز سنگر و مبارزه وجود دارد و آنهم، سنگر دفاع از ارزش ها و شاخص های امام و انقلاب است؛ و هر کس

شاخص های خط امام یعنی مبارزه با فساد، عدالت طلبی، مبارزه با استکبار و ساده زیستی را دنبال کند، خط امامی است.

وی در پایان ضمن اشاره به جایگاه رفیع شهید شاه آبادی بیان داشت: این جلسه در واقع برای تجدید میثاق با امام (ره) و شهداست و به همین خاطر باید شاخص ها و آرمان های آنان را حفظ کرد. انتهای پیام 35/313

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha