شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌‌الاسلام نبوی

در این برهه از زمان، تنها عاملی که می تواند در برابر همه آنها مقابله و نابود سازد، کارهای فرهنگی است و این کار هم اکنون به وسیله حوزه های علمیه در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه، در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که خوزستان، استانی استراتژیک و حساس برای دشمن است، اظهار داشت: خوشبختانه استان خوزستان دارای ظرفیت های عظیم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده که این نکته مهم برای دشمن بسیار مهم و حساس بوده و به همین دلیل، استکبار جهانی تلاش زیادی را برای خدشه در بدنه جامعه این استان به کار گرفته است.

وی با بیان این که خوزستان، استانی مرزی و بحرانی است، گفت: با توجه به اقدامات و تهاجمات شکل گرفته از سوی دشمن در زمینه های فرهنگی و سیاسی، این استان حساس به منطقه ای بجرانی و استراتژیک تبدیل شده است، اما اگر اقدامات و فعالیت های حضرت آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و مدیریت حوزه علمیه خوزستان از سوی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی نبود، هم اکنون دیگر رنگ و بویی از تشیع در این استان باقی نمانده بود.

مدیر حوزه های علمیه سفیران هدایت کشور، انجام فعالیت های گسترده فرهنگی در سطح استان را مهمترین عامل بازدارنده تهاجمات گسترده غرب دانست و اظهار داشت: در این برهه از زمان، تنها عاملی که می تواند در برابر همه آنها مقابله و نابود سازد، کارهای فرهنگی است و این کار هم اکنون به وسیله حوزه های علمیه در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی، در ادامه تصریح کرد: هم اکنون 50 مدرسه علمیه در سطح استان خوزستان فعال بوده و خوشبختانه کار فرهنگی سنگینی از سوی آنها در حال انجام است، که این کار برکات فراوانی داشته و باید با حمایت مسؤولان ادامه یابد.

بروکراسی اداری، یکی از مشکلات حوزه های علمیه ...

معاون تبلیغ حوزه های علمیه در بخشی دیگر از سخنان خود، یکی از مشکلات مرکز مدیریت حوزه های علمیه را وجود بروکراسی اداری عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات حوزه های علمیه کشور این است که میخواهیم یک سری کارهای اداری را به صورت غلط در سیستم حوزه جای بی اندازیم! و این درحالی است که علمای بزرگ حوزه سیستم اداری و بروکراسی اداری را قبول نداشته و این سیستم اداری در بیشتر اوقات نه تنها مثمر ثمر نبوده بلکه مضر نیز می باشد.

مدیر حوزه های علمیه سفیران هدایت کشور، با تأکید بر این که باید برخی از لایه های غلط در سیستم اداری را حذف شوند، گفت: هم اکنون 32 مرحله فرایند راه اندازی مدارس علمیه سفیران هدایت وجود دارد، که این مشکل بزرگی بر سر راه خیرینی است که خواهان تأسیس مدرسه علمیه هستند و این مسأله هرچه سریعتر باید حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در ادامه افزود: امروز در سیستم اداری حوزه های علمیه، حق اضافه کردن یک لایه و ستون در فرم های اداری وجود ندارد مگر اینکه بگویند ضایعه ای ایجاد می شود، و این مسأله جای بسی تأسف دارد که اینگونه موانع در سیستم اداری حوزه های علمیه وجود دارد.

وی با بیان این که تعداد روحانیان طرح هجرت استان خوزستان هیچ گونه محدودیت و سقفی ندارد، افزود: از این پس معاونت تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، بر اساس صلاحدید مدیریت حوزه خوزستان، می تواند به هر اندازه که نیاز بود، به مناطق حاشیه نشین خوزستان مبلغ اعزام کند.

اعطای مجور راه اندازی «طرح بینات

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه، در پایان سخنان خود، به اعطای مجور راه اندازی «طرح بینات»، برای مبلغان کوتاه مدت، ویژه حوزه علمیه خوزستان پرداخت و اظهار داشت: طرح بینات بدین صورت است که هر مدرسه علمیه باید 50 پایگاه فرهنگی را پوشش دهد و انشاءالله با پیگیری های مدیریت حوزه علمیه خوزستان، این طرح هرچه سریعتر در حوزه علمیه خوزستان راه اندازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha