شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد حسین صفار هرندی

حوزه / عضو تشخیص مصلحت نظام گفت:مبلغان با حضور در مساجد و اقامه نماز جماعت تمامی نقشه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛محمد حسین صفار هرندی امروز در همایش سالانه ائمه جماعات مساجد استان لرستان گفت:مبلغان با حضور در مساجد و اقامه نماز جماعت تمامی نقشه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی می کنند و در ایجاد بصیرت دینی و سیاسی اقشار جامعه نقش مهمی را ایفا می نمایند.

وی با بیان اینکه مساجد از مهمترین اماکن مذهبی هستند که در ارتقاء بصیرت دینی و سیاسی و حفظ آرمانهای نظام نقش بی بدیلی دارند تصریح کرد:مساجد در طول تاریخ پر فراز و نشیب این مرزوبوم کانون تصمیم گیری و انسجام بخشی به فعالیت های دینی و سیاسی بوده اند.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مساجد کانون تجمع حزب الله به شمار می آیند خاطر نشان کرد:مساجد محل همبستگی و اتحاد مومنین هستند و باید با برنامه ریزی های منسجم در جهت ارتقاء بینش معرفتی قشر جوان فعالیت نمایند.

صفار هرندی با اشاره به اینکه مساجد علاوه بر نقش مهمی که در پالایش معنوی و روحی مردم دارند مکانی برای رفع مشکلات و همچنین رسبدگی به امور منطقه و مردم هستند بیان داشت:در مساجد مردم با ارتباط صمیمی با ائمه جماعان می توانند بسیاری از مطالبات منطقه ای خود را به گوش مسئولان برسانند.

وی با بیان اینکه آراستگی ظاهر از جمله بارزترین ویژگی مساجد است اظهار داشت:باید تلاش کنیم فضای مساجد آکنده از عطر معنوی برای مردم باشد و در این خصوص باید تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز باید مساجد محور ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و تضمین کننده آرامش دنیوی و سعادت اخروی مردم باشند گفت:برخی تصور می کنند مردم با حضور در مساجد از زندپی دنیوی و روزانه خود فاصله می گیرند در حالی که حضور در مساجد تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان است و با انس با مساجد می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز پیشگیری نمود.

صفار هرندی در پایان با بیان اینکه باید تلاش کنیم مطالبات معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از کارکردهای مساجد را احیا کنیم تاکید کرد:برای تحقق این مهم و تربیت نسلی مومن و انقلابی نیازمند همت مبلغان و مردم هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha