شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
خبر گزاری حوزه

برنامه"زاویه" شبکه فرهیختگان، الگوی استاد مطهری در مواجهه با غرب را بررسی می کنند.

خبرگزاری حوزه/ سرویس علمی-فرهنگی: برنامه امشب"زاویه" برای بررسی الگوی استاد شهید مرتضی مطهری در مواجهه با غرب، میزبان دکتر عباسعلی علی زمانی و دکتر همایون همتی، از اساتید و پژوهشگران دانشگاه است.

برنامه زاویه مجله ی علوم انسانی است که در گروه معارف و اندیشه دینی به تهیه کنندگی مهدی خداوردیان و اجرای مسعود معینی پور، برای پخش زنده در شبهای چهارشنبه ساعت 20:30 تهیه می شود.

همچنین این برنامه در روزهای یکشنبه ساعت 13:40 بازپخش می شود.

حماس و فتح  سپهر سیاست

برنامه «سپهر سیاست» فردا (پنجشنبه 11  اردیبهشت) ساعت 19 با هدف تحلیل و بررسی توافق حماس و فتح برای تشکیل دولت ملی فلسطین روی آنتن می رود.

برنامه"سپهر سیاست" پیش رو برای بررسی و تحلیل توافق حماس و فتح برای تشکیل دولت ملی فلسطین، میزبان حسین رویوران و سید هادی افقهی، کارشناسان خاورمیانه است.

این برنامه همچنین بررسی و تبیین مفاد توافق فتح و حماس برای آشتی و تشکیل دولت ملی، علل و عوامل بروز اختلاف و شکاف در بین حماس و فتح، آثار و پیامدهای این تقسیم بندی و اختلاف بر موازنه قدرت بین فلسطنیان و اسرائیل، پیامدهای حل اختلافات برای فلسطینیان و تأثیر آن بر موقعیت آنها در مقابل اسرائیل و... را نیز در دستور کار خود دارد.

استشهادی برای خدا در شبکه چهار

برنامه سینما چهار با تحلیل، سینمایی استشهادی برای خدا را با نقش آفرینی محسن تنابنده، احمد مهرانفر، سروناز مستوفی و جمشید هاشم پو، روز جمعه ساعت 20:30 روی آنتن شبکه فرهیختگان می برد.

"استشهادی برای خدا" نام فیلمی است با مضمون دینی که در سال 88 به صورت محدود در سینماهای کشور اکران شد و بعد ، از شبکه ی نمایش خانگی و شبکه های تلویزیونی پخش شد. اما این فیلم داستان راه‌بان قطاری را روایت می کند که در روزهای پایانی زندگی‌اش، برای جبران خطاها و اتفاقات گذشته به روستای زادگاه خود رجعت می نماید. او درصدد جمع‌آوری استشهادی برای خداست تا آسوده از این دنیا ی مادی کوچ کند. در این فیلم نشان داده می شود که اگر تعدادی از مومنین، شهادت به پاکی انسانی دهند می تواند عفو و بخشش خداوند را نیز نصیب ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha