شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت‌الله استادی

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه سیاست‌زدگی را از آفت‌های موجود دانست و گفت: مچ‌گیری‌هایی که در کشور انجام می‌شود، اعتماد مردم را کم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله استادی عصر امروز در دیدار سرپرست کمیته امداد و هیئت همراه که در موسسه در راه حق برگزار شد به تبیین اهمیت کار برای محرومین و گره‌گشایی از کار آنان پرداخت.

وی با اشاره به این‌که یکی از مهمترین مسائلی که در آخرت به درد انسان می‌خورد کمک به دیگران است گفت: اگر مرده ها قادر به تکلم بودند، هر آینه می‌گفتند که یکی از بهترین کارها خدمت بیشتر به مردم و گره‌گشایی از کار آنان است؛ چرا که تقوا توشه عالم آخرت است و مصادیقی دارد و یکی از مصادیق آن کمک به محرومین است.

آیت‌الله استادی با گرامیداشت یاد مرحوم عسگراولادی در کمک به محرومین گفت: مرحوم عسگراولادی از شخصیت‌های کم‌نظیری بود که از کار مردم بسیار گره‌گشایی می‌کرد و توانست خدمات زیادی به مردم محروم ارائه دهد که باید راه و یاد آن مرحوم همیشه زنده باشد.

وی افزود: ما هر چه می‌توانیم باید در این عرصه تلاش کنیم و نباید برای محرومین کم بگذاریم چون  در این راه هر کاری که انجام می‌دهیم به سود خود ماست، چرا کارهای خیر در نزد خدا و پاداش آن را نیز خداوند خواهد داد.

آیت‌الله استادی اخلاص را یکی از مهمترین شرط‌های کمک به محرومین دانست و افزود: سعی کنید کارهایتان تنها برای خدا باشد و فقط رضایت او را طلب کنید چون بر اساس  روایات، خداوند بهترین شریک است و پاداش را به دیگری واگذار می‌کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه  گفت: یکی از مهمترین ثمرات کارهای خیر این است که مردم دعاگوی شما می‌باشند و اساسا یکی از رازهای ماندگاری مجموعه کمیته امداد همین دعاهای مردم است .

وی اعتماد مردم را یکی از مهمترین سرمایه‌های کمیته امداد امام خمینی‌(ره) دانست و تاکید کرد: در مملکت این مچ‌گیری‌هایی که انجام می‌شود اعتماد مردم را کم می‌کند و شما نیز سعی کنید اگر در مجموعه کمیته امداد تخلفاتی صورت می‌گیرد و قابل اغماض است؛ اغماض شود، چرا که اگر مردم این تخلفات را متوجه بشوند اعتمادشان به مجموعه کمیته امداد از بین می‌رود.

*تنها گوش به فرمان ولی‌فقیه باشید

استاد حوزه علمیه دخالت در امور سیاسی و سیاست‌زدگی را از آفات دانست و خاطرنشان کرد: کمیته امداد نباید با سیاست قاطی شود و دست به جناح‌بندی و سیاسی کاری زند و تنها باید گوش به فرمان ولی‌فقیه باشد؛ چون اگر مردم اعتمادشان سلب شود و بدانند که کمیته امداد مشغول کارهای سیاسی شده دیگر آن کمک‌هایی را که می‌کردند نمی‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha