یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ضریح امام حسین

رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) گفت: کار تاج ضریح و آبکاری های بخش ستون و منبت کاری های بخش زیرین ضریح مطهر سیدالشهدا(ع) باقی مانده است که در آینده نزدیک، به طور کامل به اتمام می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امام حسین(ع) از پدر و مادری ولادت یافت که بهترین والدین عالم هستند و جد ایشان نیز رسول خدا(ص) می باشد و ابوالائمه(ع) نیز محسوب می شوند.

وی با بیان این که شخصیت افراد را فقط نسب نمی سازد و اعمال و رفتار آن ها شخصیت آن ها را شکل می دهد، تصریح کرد: حرکت امام حسین(ع) در مسیر احساس مسئولیتی که نسبت به اسلام داشت، بهت آور بود و شخصیت ایشان را جهانی کرد.

*عوامل جهانی شدن امام حسین(ع)

استاد حوزه علمیه قم ، اخلاص و ایثار حضرت اباعبدالله(ع) را در قیام عاشورا از عوامل جهانی شدن شخصیت کم نظیر ایشان برشمرد و ابراز داشت: ایثاری که امام حسین(ع) در واقعه عاشورا به نمایش گذاشت، بی سابقه بود و جهان چنین ایثاری را از خود نخواهد دید. 

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد یکی از مهم ترین دلایل شکل گیری واقعه کربلا را دست یابی رضایت خدا از سوی حضرت سیدالشهدا(ع) توصیف کرد و اظهار داشت: هنگامی که انسان برای خدا شود، خدا نیز برای وی می شود و حضرت به خداوند عشق ورزید و امروز محبوب دل های جهانیان قرار دارد.

*آزادگی و عبد الهی، امام حسین(ع) را ممتاز کرد

وی، امام حسین(ع) را عبد الهی خداوند و آزاد از تمام قیدها و بندها عنوان کرد و گفت: در دعای عرفه، حضرت ابراز می کنند تمام انسان ها تسلیم ذات حق تعالی باشند.

استاد حوزه، یکی دیگر از ویژگی های جهانی شدن شخصیت حضرت سیدالشهدا(ع) را آزادگی ایشان دانست و ابراز داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا رو به جبهه عمربن سعد و شمر کرد و فرمود اگر دین ندارید و به معاد نیز ایمان ندارید، حداقل آزاده باشید.

*بخش های باقی مانده ضریح امام حسین(ع) به اتمام می رسد

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در بخش دیگری از گفت وگوی خود به تکمیل بخش های باقی مانده ضریح امام حسین(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: کار تاج ضریح و آبکاری های بخش ستون و منبت کاری های بخش زیرین ضریح مطهر سیدالشهدا(ع) باقی مانده است که ان شاالله در آینده نزدیک، کار ضریح به طور کامل به اتمام می رسد.

*ضریح شهدای 72 تن کربلا در انتظار تست های قلم زنی

وی همچنین از طراحی و کارهای چوبی ضریح شهدای 72 تن کربلا خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ضریح 72 تن فعلا متوقف مانده است چرا که منتظر پاسخ تست آلیاژهای مصرفی با طلا و نقره برای قلم زنی ضریح هستیم.

رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) و شهدای 72 تن کربلا، تصریح کرد: طراحی ضریح شهدای 72 تن کربلا نیز همانند ضریح مطهر امام حسین(ع)، توسط استاد فرشچیان صورت گرفته است.

*کمک های مردمی دریافت می شود

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان از دریافت و پذیرش نذورات مردمی برای ضریح شهدای 72 تن کربلا خبر داد و گفت: مردم و علاقه مندان به ساحت حضرت اباعبدالله می توانند برای ارائه نذورات خود به محل کارگاه ساخت ضریح شهدای 72 تن کربلا واقع در خیابان عمار یاسر پس از تونل غدیر مراجعه کنند.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha