چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
خبر گزاری حوزه

انقلاب اسلامی بیش از آنکه یک حرکت سیاسی باشد، حرکتی فرهنگی بود، مردم ایران با راهبری یک مرجع تقلید، حرکتی علیه نظام فکری و فرهنگی سلطنت آغاز کرد و در نهایت به پیروزی رسید.

حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی شهرداری تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بیش از آنکه یک حرکت سیاسی باشد، حرکتی فرهنگی بود، اظهار داشت: مردم ایران با راهبری یک مرجع تقلید، حرکتی علیه نظام فکری و فرهنگی سلطنت آغاز کرد و در نهایت به پیروزی رسید.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز افزود: شناخت فرهنگ از مسایل بسیار مهم و حیاتی در بقا و تداوم انقلاب اسلامی است و ضروری است که براساس تعریف فرهنگ و شاخصه ها و ساختارهای آن، ابعاد نظام و کشور اسلامی خود را سازماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی این شعار را در سراسر جهان اعلام کرد که دین مدیریت  نظام اسلامی را به دست گرفته است، ابراز داشت: دستیابی به یک خط مشی فرهنگی مستقل براساس اصول و ارزش های اسلامی دارای اهمیت بسزایی است.

حجت الاسلام احمد حمیدی عنوان کرد: با بررسی تاریخ نظام آموزشی کشورمان به راحتی می توان نفوذ دشمن را از مجرای فرهنگ ملاحظه کرد،حضرت امام(ره) در این باره فرمودند: «ببینیم که فرهنگ وارداتی به ما چه کرد و ما در مقابلش چه باید بکنیم؟»

معاون فرهنگی شهرداری تبریز همچنین با اشاره به راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو محور اصلی جهت دهی نظام و جامعه است و روشن است که مسئولیت سنگین پاسداری از فرهنگ و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی بر دوش دو بازوی علمی و فرهنگی یعنی حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: مساله وحدت و یگانگی حوزه و دانشگاه از اهم اموری است که در موضوع دفاع فرهنگی قرار می گیرد، حضرت امام خطاب به حوزویان و فقها ی عالی قدر نسبت به این خطر تذکر می دهند که:«علما و بلاد کشورهای اسلامی باید راجع به حل مشکلات و معضلات مسلمین و خروج آنان از سیطره قدرت حکومت های جور با یکدیگر به بحث و مشورت و تبادل نظر بپردازند و برای حفظ منافع مسلمین،سینه ها را سپر کنند و جلوی تهاجم فرهنگی فرهنگ های مبتذل شرق و غرب را که به نابودی نسل منتهی شده است را بگیرند و به مردم کشورهای خود آثار سوء و نتایج خودباختگی در مقابل زرق و برق غرب و شرق را بازگو نمایند».

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha