سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
ماه رمضان

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: همزمان با آغاز ماه پربرکت رمضان طرح« ضیافت نور» با حضور 300 طلبه در پایه های اول، دوم و سوم حوزه علمیه برگزار می شود.

حجت الاسلام حبیب مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، ضمن گرامیداشت حلول ماه بندگی و نزول قرآن، ماه رمضان را بهترین فرصت برای تحقق اهداف معنوی و دینی بندگان عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه های آموزشی، تحقیقی و تربیتی در مضمون دعا و مناجات می تواند افراد را درکسب معرفت و خلوص نیت یاری کند.

وی به اجرای طرح ضیافت نور در این استان اشاره کرد و افزود: همزمان با آغاز ماه رمضان تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم،  اخلاق و مناجات از جمله برنامه های اجرایی در میان طلاب حوزه علمیه است.

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی از فعالیت 300 طلبه در این طرح خبر داد و افزود: طلاب پایه های اول، دوم و سوم  با حضور 30 تن از اساتید برجسته و قاری دراین طرح شرکت دارند .  

وی به شرکت روزانه طلاب در طرح تحقیقی آیات و روایات اشاره کرد و افزود: طلاب با شرکت در این طرح اخلاقی علاوه بر یادگیری نکات تربیتی، آیات و روایات با استفاده از ادبیات عرب در مورد ساختار ادبی این مفاهیم تحقیق و تفحص می کنند.

 حجت الاسلام مقدم همچنین هدف از برگزاری طرح های معنوی و تبلیغی در ماه مبارک رمضان را کاهش تعطیلات در فصل تابستان عنوان کرد و افزود: پس از اتمام  امتحانات حوزه علمیه و استراحت طلاب در این ایام بلافاصله در 7 تیرماه طرح های تابستانی با استقبال طلاب همراه شد.

 وی بهره گیری از فرصت تابستان را در راستای ارتقا علمی و تربیتی طلاب ارزشمند ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایام تابستان و به ویژه ماه مبارک رمضان یکی از طلایی ترین فرصت های کارساز و مفید برای حوزه های علمیه است که امسال طی برنامه ریزی های صورت گرفته سعی در افزایش فعالیت در عرصه های تربیتی، تهذیبی و تبلیغی برای آگاهی بخشی و ترویج معارف الهی در میان طلاب خواهیم داشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha