سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
77

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از حضور موسسات و مراکز قرآنی حوزه های علمیه در نمایشگاه قرآن تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی،  امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت برپایی نمایشگاه قرآن برگزار شد، ابراز داشت: در اولین شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری مقرر شد نمایشگاه قرآن در تبریز برگزار شود که فعالان قرآنی عملکرد و محصولات خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: یازدهمین نمایشگاه قرآن از 18 تا 23 تیرماه سال جاری در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

صفی پور ادامه داد: ارائه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، کودک، سرای قلم، دانش آموزی، محفل انس با قرآن کریم، اکران فیلم قرآنی و عفاف و حجاب از بخش های اصلی این نمایشگاه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از حضور موسسات قرآنی حوزوی در نمایشگاه قرآن خبر داد و اظهار داشت: در کمیته فرهنگی این نمایشگاه بخش مشاوره با حضور روحانیون مشاور از حوزه علمیه برادران و خواهران و همچنین خیمه های معرفت توسط اوقاف و امور خیریه استان برپا می شود.

وی ادامه داد: تعداد 40 موسسه و شرکت نرم افزاری نیز محصولات قرآنی خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند که از جمله آن ها می توان به موسسات مرکز تحقیقات کامپیوتری حوزه علمیه اصفهان، مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور، بانک اطلاعات دفتر تبلیغات قم، موسسه اسراء، موسسه امام خمینی(ره)، موسسه دارالحدیث، موسسه تحقیقات ولی عصر(عج)قم، موسسه مبلغ قم، موسسه درس هایی از قرآن و ... اشاره کرد.

صفی پور عنوان کرد: حوزه علمیه قم نیز به همراه سایر مراکز و موسسات حوزوی و قرآنی حضور چشمگیری در نمایشگاه قرآن تبریز خواهد داشت.

کتابت کل قرآن در یک شب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: بیش از 600 نفر به صورت همزمان در این نمایشگاه کل قرآن کریم را با خودکار در طول یک شب کتابت می کنند.

وی از ارائه کتاب های قرآنی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: بیش از 30 ناشر مستقیم قرآنی محصولات و کتاب های خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش می گذارند.

صفی پور اظهار داشت: تعداد 40 موسسه نرم افزاری نیز نرم افزارهای قرآنی را ارائه خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین اجرای نمایش خیابانی و اجرای نمایش های عروسکی با محوریت موضوعات قرآنی را از حاشیه های این نمایشگاه برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در کمیته فرهنگی نمایشگاه عنوان کرد: چاپ نشریه ظرفیت های قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی سایت ضدصهیونیستی و غرفه سایت قرآن گاردینز و اجرای زنده کاریکارتور با مضامین قرآنی، نمایشگاه پوستر با موضوع کاهش نسل جوان، شیطان پرستی ، سبک زندگی اسلامی، محفل انس با قرآن کریم، اکران فیلم های منتخب جشنواره مردمی عمار، عفاف و حجاب، ارائه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از بخش های این کمیته در نمایشگاه هستند.

صفی پور همچنین نمایش قرآن حجاری شده توسط هنرمند تبریزی، نمایش عکس های منتخب جشنواره عکس نماز و نیایش، برپایی کارگاه های زنده هنری و کتابت گروهی قرآن کریم را از بخش های کمیته هننری نمایشگاه برشمرد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن روز چهارشنبه هفته جاری از ساعت 19 با حضور آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha