پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام قهرمانی

مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با بیش از80 درصد رشد فیزیکی، در صورت تامین اعتبارات لازم تا 4 ماه آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد قهرمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، شاخص های علمی و پژوهشی در حوزه علمیه استان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: ارتقاء شاخص های علمی و آمار روبه رشد رتبه های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه علمیه نشان از بالندگی و نزدیک شدن به استانداردها و شاخص های علمی کشور است.

وی با اشاره به آمار قبول شدگان در آزمون پذیرش حوزه علمیه استان تصریح کرد: بیش از یک هزار و 50 نفر متقاضی در آزمون ورودی حوزه علمیه استان شرکت داشتند که از این تعداد 450 نفر آمار پذیرفته شده در این آزمون بودند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، تصریح کرد: 250 متقاضی تحصیل در حوزه علمیه از مصاحبه نهایی قبول شدند که این تعداد پس از گذراندن تحقیقات میدانی و دوره تثبیت اختبار جهت امر تحصیل در مدارس حوزه علمیه استان ورود پیدا خواهند کرد.

وی، از روند تکمیل پروژه های عمرانی در استان خبرداد و افزود: مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با بیش از80 درصد رشد فیزیکی در صورت تامین اعتبارات لازم تا 4 ماه آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

این استاد حوزه، تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان را به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی سبب کاهش فرایند جذب و پذیرش در حوزه استان دانست و افزود: مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با ظرفیت 300 طلبه در صورت اتمام می تواند از میزان مشکل کمبود ظرفیت آموزشی در ارومیه بکاهد.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی همکاری مسئولین دولتی و نماینده ولی فقیه در استان را از جمله اهرم های موثر در تامین اعتبار مالی در راستای کمک رسانی به حوزه علمیه عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری و مساعدت های مسئولین و امام جمعه ارومیه زمینه تحصیل و جذب جوانان را برای فراگیری علوم  و معارف دینی در استان افزایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha