جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
بانوان مدرسه

مدیر مدرسه علمیه بانوان ام الائمه اقلید فارس با اشاره به گستردگی فعالیت های مدرسه علمیه ام الائمه و ضرورت توسعه فضای فیزیکی برای بانوان محصل در این مدرسه، از افتتاح ساختمان جدید این مدرسه علمیه پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام علی اصغر ایمنی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به فعالیت های آموزشی این مدرسه علمیه، اظهار کرد: مدیر مدرسه علمیه ام الائمه اقلید از سال 1387 فعالیت آموزشی خود را در ساختمانی استیجاری آغاز کرد.

وی با بیان اینکه طلاب این مدرسه از پایه اول تا پنجم و در سطح یک به تحصیل مشغول هستند، افزود: ساختمان جدید مدرسه علمیه  ام الائمه اقلید در متراژ یک هزار و 500 مترمربع آماده بهره برداری است که پس از ایام ماه مبارک رمضان و با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور، به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام ایمنی با بیان اینکه مجموع طلاب این مدرسه، 120 نفر بوده ، افزود: با توجه به شرایط بانوان محصل از جمله ازدواج و تأهل این بانوان،  تعدادی از امتیاز انتقال به شهرهای دیگر  استفاده کرد ه و هم اکنون مجموعه محصلان علوم دینی این مدرسه 100 نفر است.

مدیر مدرسه علمیه بانوان ام الائمه اقلید، فعالیت های این مدرسه را در سطح استان برجسته دانست وگفت:بانوان طلبه در این حوزه  بانوانی نخبه هستند و بیشتر آنان  با  مدرک لیسانس به تحصیل مشغول می شوند و حداقل مدرک این بانوان نیز دیپلم است.

حجت الاسلام ایمنی با اشاره به فعالیت طلاب این مدرسه علمیه در سطح شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری محافل خانگی ویژه بانوان در سطح شهر، از حضور این مبلغان بانو استقبال مطلوبی صورت می گیرد چرا که پیش تر در این مجالس بر شور مذهبی تأکید می شد اما با حضور بانوان طلبه، شعور معنوی نیز ارتقا می یابد.

وی حضور طلاب مدرسه علمیه بانوان ام الائمه اقلید در خوابگاه های دانشجویی دختران، دانشگاه ها و مؤسسات منطقه برای گسترش معارف دینی  را ازدیگر فعالیت های میدانی این بانوان طلبه  عنوان کرد .

مدیر مدرسه علمیه بانوان ام الائمه اقلید به فعالیت های فرهنگی بانوان مشغول به تحصیل علوم دینی در این مدرسه اشاره و اظهار کرد: این حوزه در برنامه های بسیج طلاب بسیار فعال و موفق عمل کرده و در ایام ماه مبارک رمضان نیز حدود 20 نفر از این بانوان در اردوهای جهادی برگزار شده در منطقه شرکت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha