سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
4

مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، به زودی اولین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی با عنوان "مطالعات جنسیت و خانواده" را منتشر می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر رضا خراسانی، سردبیر دو فصلنامه"مطالعات جنسیت و خانواده" با اعلام این خبر، گفت: این دو فصلنامه به عنوان نشریه علمی، پژوهشی مرکز تحقیقات زن و خانواده، با رویکرد ایجاد فضای رایزنی و برخورد اندیشه‌ها، اولویت دادن به پژوهش‌های ناظر به حل مسائل نظری و عینی با دفاع از بنیان‌ها و آموزه‌های دینی، محیط علمی مناسبی را جهت تولید و  بازتولید اندیشه در گستره زن و خانواده و تقویت گفتمان خانواده‌گرایانه به همراه نقد و بررسی آرا و نظرایات علمی فراهم می‌کند.

 وی ادامه داد: این نشریه علمی - پژوهشی در پیگیری هدف‌های خود، نگهبانی از بنیان‌ها و آموزه‌های دینی و اولویّت دادن به پژوهش‌های ناظر به حل مسائل نظری یا عینی روز را در نظر می‌گیرد.

 خراسانی از جمله مزیت‌های نسبی انتشار این نشریه را ایجاد ارتباط میان مراکز پژوهشی و آموزشی، میان پژوهش‌گران و کارشناسان حوزه‌‌های زن و خانواده و هم‌چنین کمک به انتقال و تبادل آموخته‌ها، تجربه‌ها و دست‌آوردهای علمی عنوان کرد.

 سردبیر نشریه "مطالعات جنسیت و خانواده" با اشاره به این که این نشریه پذیرای مقالات پژوهشی در مباحث زن و خانواده با رویكردی اسلامی است، خاطرنشان کرد: ارزیابی هر مقاله توسط اعضای هیئت تحریریه و داوران انجام می‌گیرد. در مرحله اول و در صورت عدم مشكل مهم شكلی و محتوایی، مقاله تأیید و به همراه اصلاحات برای نویسنده ارسال می‌شود. نویسنده مدت زمان معینی فرصت دارد تا نسخه جدید مقاله را پس از انجام‌ اصلاحات، برای نشریه ارسال کند. پس از تأیید نهایی، مقاله به چاپ می‌رسد.

خراسانی در پایان یادآور شد: دو فصلنامه علمی - پژوهشی"مطالعات جنسیت و خانواده" با صاحب ‌امتیازی مرکز تحقیقات زن و خانواده و مدیر مسئولی حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد، اولین شماره خود را به زودی در معرض دید علاقه‌مندان خواهد نهاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha