شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
استان‌ها خراسان

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: علی رغم عدم امکانات و فرصت کافی و اقتضائات مکانی نمایشگاه قرآن مشهد، حضور حوزه علمیه خراسان، دراین نمایشگاه از جایگاه قابل دفاعی برخوردار است.

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت این شهر، با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن و عترت بهترین فرصت برای تشکل های مرتبط با قرآن به ویژه حوزه علمیه در جهت ارائه تجربیات قرآنی به قرآن دوستان و عموم مردم است، اظهار داشت: نسبت به سالهای گذشته بروز و ظهور فعالیت های قرآنی در حوزه نمایشگاهی بهتر شده است.

وی با بیان اینکه با وجود فعالیت های گسترده قرآنی و برگزاری اینگونه نمایشگاه ها، هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم، ابراز داشت: علی رغم عدم امکانات و فرصت کافی و اقتضائات مکانی نمایشگاه قرآن، امسال مدارس علمیه خواهران و برادران و در مجموع حوزه علمیه خراسان، با روحیه ای شاداب و فعال در این نمایشگاه حضور دارد و از جایگاه قابل دفاعی در این عرصه برخوردار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، یکی از مأموریت های اصلی حوزه و حوزویان را ضمن ارتباط و انس بیشتر با قرآن، ابلاغ پیام آن دانست و گفت: در سال های گذشته، اقدامات خوبی در حوزه علمیه نظیر گنجاندن دروس تفسیر و قرآنی در برنامه های درسی مدارس علمیه انجام شده است که جای تقدیرویژه دارد.

حجت الاسلام اخلاقی با بیان اینکه درک پیام قرآنی توسط حوزویان به عنوان یک مأموریت اصلی و ابلاغ و انتشار آن پیام به متن جامعه امروز که با توجه به شرایط موجود جهانی و نفوذ افکار و اندیشه های باطل، می تواند مؤثر باشد، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در توصیه های مکرر به حوزویان فرموده اند، طلاب ضمن انس، تلاوت و تدبر در قرآن، شایسته است زندگی قرآنی داشته باشند تا در ابلاغ و انتشار پیام های این کتاب آسمانی موفق تر عمل نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد: هر سال رونق انس و ارتباط با قرآن که در حوزه های علمیه از قدیم بوده است، در متن جامعه هم در قالب حضورهای نمایشگاهی بیشتر شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha