یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
خبر گزاری حوزه

"متأسفانه در بسیاری از زمینه ها، بستر و زمینه برای کار وسیع و گسترده تبلیغی برای حوزه وجود ندارد؛ مانند اینکه فلان مدرسه یا فلان اداره، نمازخانه یا فضای مناسب برای اقامه نماز و تبلیغ دین ندارد."

مدیر مدرسه علمیه موسی بن جعفر(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، ارایه تعریف و تبیین دقیق از فرهنگ را مهمترین بخش در انجام کار دقیق فرهنگی دانست و افزود: در صورت تحقق چنین تعریف و مشخص شدن متولیان اصلی کار فرهنگی، محققاً جایگاه حوزه های علمیه نیز به درستی روشن میگردد.

حجتالاسلام «حسن زمانینوری» با اشاره به نقش حوزویان در ترویج فرهنگ شیعی تصریح کرد: فرهنگ به تناسب هر جامعه باید شکل گیرد لذا مشخصات فرهنگ اسلامی و شیعی قابل اجرا در ایران نیز باید مشخص شود. مهمترین نقش این قشر، مواظبتِ جامعه از بروز هرگونه انحرافات فکری و عقیدتی و جلوگیری از تضعیف آرمان ها و ارزش های الهی و انقلابی نظام اسلامی است.

وی افزود: مهمترین نقش حوزه، تبیین و تبلیغ آموزه های دینی است. باید دو بحث را از هم تفکیک کرد، یک بحث این است که حوزه های علمیه در ساختار فرهنگی و تبلیغی چه نقشی دارند و بحث دوم اینکه از چه امکانات و ابزارهایی برای عمل به این وظایف برخوردار هستند؟

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری مصباح الخیر قم خاطرنشان کرد: متأسفانه در بسیاری از زمینه ها، بستر و زمینه برای کار وسیع از سوی حوزه وجود ندارد؛ مثلاً اینکه فلان مدرسه یا فلان اداره، نمازخانه یا فضای مناسب برای اقامه نماز و تبلیغ دین ندارد.

حجتالاسلام زمانینوری همچنین با انتقاد از سکوت صداوسیما و برخی مجامع در مقابل شهادت جوان ناهی از منکر اظهار داشت: وقتی جوانی به دلیل عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر شهید میشود، قوه قضائیه چه عکس العملی نشان میدهد؟!

وی با اشاره به همکاری مدرسه علمیه موسی بن جعفر با آموزش و پرورش و تأمین ائمه جماعت بیش از 40 مدرسه منطقه ششم آموزش و پرورش تهران گفت: هرگاه از ما برای همکاری دعوت شد، با جان و دل خدمت کردیم، با این وجود امکانات حوزه بسیار محدود است و باید مسئولان به تقویت حوزه های علمیه بپردازند.

35/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha