سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر

امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید تمامی کشورهای اسلامی براساس آموزه های دینی خود حقوق بشری به عنوان حقوق بشر اسلامی نوشته و به آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با خبر نگار حوزه پیرامون 14مردادماه سالروز تصویب قطعنامه حقوق بشراسلامی و کرامت انسانی  و تقاوت آن با حقوق بشری داعیه داران غربی اظهار کرد: محوریت حقوق بشر اسلامی کرامت انسانی است نه منافع و مصالح دیگران، اما در حقوق بشر غرب همه چند به مصالح چند کشور زیاده‌خواه تصویب می‌شود که تفاوت آن با حقوق بشر اسلامی مانند و شب و روز است.

وی ادادمه داد: ایران یک کشوری اسلامی و از بزرگ ترین مدافعان حقوق بشربه شمار می آید که به صورت جدی پیگیر این موضوع می باشد و باید تمامی کشورهای اسلامی نیز احترام به حقوق بشر را یک فریضه بدانند و با تمام وجود از این حقوق دفاع  نمایند.

 امام جمعه موقت اصفهان گفت: حقوق بشری که از سوی کشور های بزرگ تعیین شده وچهارچوبی را برای مردم جهان مشخص کرده است، همان کشورها از بزرگترین نقض کنندگان آن به شمار می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر بیان کرد: جای تاسف دارد که هیچ جای جهان حقوق بشر را یک فریضه مهم به شمار نمی آورند  درحالیکه که توجه به آن باعث تعالی روح انسان وکرامت انسانی می شود.

وی با توجه به اینکه حقوق بشر ابزاری در دست کشور های قدرتمند شده است افزود: این کشور ها  از این ابزار برای ساده نشان دادن جریانات منطقه و دفاع از جنایات بی رحمانه ی اسرائیل استفاده می کنند.

 امام جمعه موقت اصفهان گفت: وقتی دبیر کل سازمان ملل از خود ضعف نشان می دهدو از جنایات بی رحمانه اسرائیل پرده برداری نمی کند  نباید از دیگر کشورها توقع دفاع از حقوق بشر  داشته باشیم.

 وی با اشاره به منشور اسلامی به عنوان منشور فرا تر از مسائل دنیوی خاطر نشان شد: منشور اسلام یک منشور الهی است که مبنای آن عمل به فرایض دینی می باشدو منشوری کامل  به شمار می آید.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با توجه به آموزه های دینی تصریح کرد: از مهم ترین آموزه های دینی ما ،توجه به حقوق یکدیگر می باشد که باید از بالا ترین آموزه های دینی به شمار آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha