یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حقجو

استاد حوزه علمیه و مشاور و کارشناس امور خانواده ، ازدواج آسان و به موقع را یکی از عوامل جلوگیری از رشد و توسعه آسیب های اخلاقی در جامعه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حقجو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید بر این نکته که اساساً یکی از پیامدهای شوم تأخیر در امر ازدواج، رشد و توسعه بی‌عفتی‌ها و ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی است، تصریح کرد: پسر یا دختری‌که ازدواج آن‌ها به تأخیر افتاده‌است ، قدرت کنترل غرایز جنسی را نخواهد داشت و چه بسا به ورطه بی‌عفتی بیفتند که در نتیجه، بی‌عفتی چنین افرادی، دامن‌گیر خانواده‌های آنان نیز خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از پیامدهای تأخیر در ازدواج،‌تأخیر در کمالات انسانی است، چه آن که یکی از آثار ازدواج صحیح و به‌هنگام،‌کمال‌یابی و کمال‌دهی انسان است.

این استاد مشاور یادآور شد: در روایات داریم که انسان به واسطه ازدواج، نصف دینش کامل می‌شود و لذا وقتی دختر و پسر، ازدواج نمی‌کنند یا دیر ازدواج می‌کنند، خلأ دینی و رشدی پیدا خواهند کرد.

 وی همچنین ترویج نا امنی‌های اجتماعی و آسیب پذیری جامعه را از دیگر آثار و تبعات تاخیر در ازدواج دانست و گفت: همه باید از خانواده ها و دولت و رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما باید در راستای ترویج و بسترسازی ازدواج آسان و به هنگام جوانان بکوشند و در این رابطه بیش از هر زمان دیگری دغدغه ملی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha