یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حق‌جو

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه گفت: راز بالندگی و رشد انقلاب ما به این است که همواره دشمنان با مواضع ما مخالف باشند و اگر یک روز این دشمنان با ما موافق باشند، یعنی اینکه از ارزش‌های خود پایین آمده‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین حق جو در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با تبریک آغاز دهه مبارک فجر گفت: انقلاب ایران انفجار نوری بود که تنها منحصر به ایران نبود، بلکه توانست تمام دنیا را تکان دهد.

وی با بیان این انقلاب تنها در عرصه سیاسی نبود، بلکه توانست اقتصاد، فرهنگ و صنعت ما را متحول کند تصریح کرد: قبل از انقلاب ما وابسته به غرب بودیم؛ ولی امروز صنعت ما گسترش پیدا کرده است و در جاهایی که سابقاً برده مهندسان غربی بودیم؛ اکنون فرزندان  انقلاب به عنوان مهندسان خبره فعالیت می‌کنند.

کارشناس امور تربیتی حوزه افزود: قبل از انقلاب آمریکائی‌ها  از ما حق توحش می‌خواستند؛ ولی امروز آن‌ها هستند که توحش خود را به همه جای دنیا گسترش می‌دهند و کشورهایی که تکیه گاهشان غرب بوده است، نیز این را فهمیده‌اند و کنار می‌کشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حق جو با بیان این که غربی‌هایی که ادعای آزاداندیشی دارند، تنها چیزی را آزادی می‌نامند که خودشان قبول دارند گفت: در آن کشورها اگر کسی بخواهد پوشش داشته باشد محدودش می‌کنند و آزادی او را سلب می‌کنند.

وی با اشاره به این که امروز کشور ما به یک مدل سیاسی برای بسیاری از کشورهای دیگر تبدیل شده است ابراز داشت: کشورهایی که علیه سردمداران خود قیام می‌کنند حرکت‌های خود را از انقلاب ایران گرفته‌اند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه نگاه، فطرت گرایی و انسان‌گرایی مردم زنده است و هر روز زنده‌تر می‌شود گفت: امروز بسیاری از کشورها دارای انرژی هسته‌ای هستند ولی آمریکا از آن‌ها نمی‌ترسد  و این  نشان می‌دهد مخالفت با انرژی هسته‌ای ایران تنها بهانه است و مشکل آن‌ها با مردم ایران است.

وی با بیان این که اگر ایران تمام خواسته‌های آمریکائی‌ها در انرژی هسته‌ای را تأمین کند باز ایران را رها نمی‌کنند مطرح کرد: یکی از دلایلی که داعش و القاعده را ایجاد کردند ترس از بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی بود و به این طریق خواسته‌اند که جلوی پیشروی اسلام را بگیرند.

پیشرفت های ایران دشمن را نگران کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین حق جو با بیان اینکه دهه فجر برای این است که مردم یادآور این خدمات و فعالیت‌ها باشند گفت: پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و نظامی موجب شده است که آن‌ها نگران باشند، همان طور که تحلیلگران منطقه‌ای پیش‌بینی کرده‌اند دنیا در آینده از آن تفکر ایرانی خواهد بود.

وی با اشاره به این که در حرکت‌های سیاسی و فرهنگی گاهی مشکلاتی پیدا می‌شود بیان کرد: مشکلات و افراد خائن در طول تاریخ همواره وجود داشته‌اند و همواره بزرگان ما با این افراد مواجه می‌شدند.

کارشناس امور تربیتی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع) نیز با سختی‌ها مواجه بودند و با تحمل این سختی‌ها توانستند اسلام را زنده نگه‌دارند.

وی با اشاره به اینکه تا این سختی‌ها نباشد ما نمی‌توانیم انقلاب را زنده نگه‌داریم گفت: باید این آسیب‌ها و آفت‌ها شناسایی شوند تا انقلاب ما استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حق جو با بیان اینکه امام(ره) فرمودند، اگر دشمن از ما حمایت کند، یعنی اینکه از مواضع خود پایین آمده‌ایم عنوان کرد: راز بالندگی و رشد انقلاب ما به این است که همواره دشمنان با مواضع ما مخالف باشند و اگر یک روز این دشمنان با ما موافق باشند، یعنی اینکه از ارزش‌های خود پایین آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما باید برای حکومت امام زمان(عج) مقدمه چینی کنیم گفت: در روایت داریم کسانی که منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند و برای آن تلاش می‌کنند، زمانی که از دنیا بروند با ظهور امام عصر(عج) رجعت می‌کنند و به مقامات عالیه همجواری با امام زمان(ع) می‌رسند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha