چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
خبر گزاری حوزه

دکتر علی التمیمی محقق و پژوهشگر موسسه شیعه شناسی لندن ظهر امروز از موسسه شیعه شناسی و موسسه دارالحدیث قم بازدید و با مسئولان این موسسات گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی التمیمی ابتدا  از موسسه شیعه شناسی واقع در پردیسان بازدید و  درنشستی باحجت الاسلام احمدبهشتی مهر معاون پژوهش این موسسه به گفت و گو پرداخت.

وی ضمن اظهار خوشحالی از حضور خود  در ایران و در بین موسسات علمی فرهنگی که با رویکرد تخصصی شیعه شناسی مشغول فعالیت هستند گفت: یکی از ویژگی های این موسسات، هماهنگی و انسجام فعالیت ها در راستای اطلاع رسانی از مسائل شیعیان است .

علی التمیمی تصریح کرد:  یکی از خاطرات زیبای بنده به ایران، بازدید و گفت و گو با مسئولین این موسسات علمی تخصصی شیعه شناسی خواهد بود.

ناشر دایره المعارف الحسینیه لندن در ادامه با بیان این که در کتابخانه شیعه شناسی در لندن بیش از 20 هزار جلد کتاب جمع‌آوری شده است،‌ گفت: هدف اصلی از جمع‌آوری و تحقیق درباره موضوع امام حسین(ع)، گردآوری نسخ معتبر از واقعه کربلا است که در کتابخانه‌های اروپا، وجود دارد.

التمیمی ارائه همفکری علمی از اهداف مهم سفر او و موسسه شیعه شناسی لندن  ذکر کردو  خاطرنشان کرد: مهمترین اهداف کتابخانه 20هزار جلدی و سفر اینجانب به سایر کشورها، به خصوص ایران، عراق،لبنان ارائه پژوهش های نو یافته است.

مدیر مرکز دایره المعارف الحسینیه در لندن مباحث و مشکلات مالی را مهمترین دغدغه این موسسه دانست و گفت: هزینه تحقیقات شیعی در لندن  بسیار بالا است که این امر مسئله روند تحقیقات را با مشکل مواجه کرده است.

دکتر علی التمیمی  با اشاره به تعداد همکاران فعال در دائرالتمعارف را 20نفر ذکر کرد و گفت: خود آیت الله محمد صادق کلباسی روزانه 20ساعت کار می کند .

در ادامه ، این جلسات تبادل اطلاعات، همکاری های دو جانبه، برگزاری کنفرانس های علمی دینی ، وترجمه کتاب ها به زبان انگلیسی و همچنین دستیابی به نسخ خطی توسط مرکز دائره المعارف لندن و ارائه اطلاعات دقیق علمی از برخی مباحث تحریف شده در رابطه با سید الشهدا(ع) از مهمترین  مذاکرات دکتر علی التمیمی با مدیران مراکز شیعه شناسی و گروه سیره نویسی امام حسین (ع) دارالحدیث بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha