شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت‌الله یزدی

بی تردید نیازهای مهم جهان اسلام در روزگار ما و فرصت‌های موجود برای گسترش معنویت در سطح کشور، ضرورت تحصیل و تدریس جدی‌تر در حوزه‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارشش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه، در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصيلي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور، تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی جدید فرصتی تازه برای افزایش انگیزه‌های معنوی، برنامه‌ریزی منسجم‌تر علمی و تلاش برای بالندگی حوزه‌های علمیه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: بی تردید نیازهای مهم جهان اسلام در روزگار ما و فرصت‌های موجود برای گسترش معنویت در سطح کشور، ضرورت تحصیل و تدریس جدی‌تر در حوزه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به موج اسلامی خواهی، خاطرنشان کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که اسلام‌خواهی در کشورهای گوناگون رشد فزاینده‌ای یافته، مبانی اعتقادات اسلامی و فقه شیعی در مجامع علمی بین‌المللی به شکل جدی‌تر مطرح گشته و دل‌های مشتاق معارف اهل‌بیت (ع) لحظه به لحظه بیشتر شده و به همين علت دشمني دشمنان اسلام ناب محمدي(ص) نیز هر روز گسترده‌تر شده و با القاء شبهات و تحريك‌هاي گوناگون، در صدد جلوگيري از رشد اسلام‌خواهي در جهان هستند. لذا حوزه‌هاي علميه بايد خود را براي پاسخ‌گويي به اين‌گونه تحركات آماده نمايند.

آیت الله یزدی با تاکید بر این که در داخل کشور نیز پیشرفت‌های علمی و معنوی، نیاز عمومی به طلاب و روحانی مستعد را افزون‌تر ساخته است، یادآور شد: امروز دل‌های جوانان مالامال از عشق به معنویت است و عطش بهره‌‌مندی از زلال معارف قرآن و عترت، سراسر وجود آنها را فرا گرفته است و این مسئله مسئولیت ما را در برهه حساس کنونی بیشتر می‌کند. از این رو لازم است در سال تحصیلی جدید با عزمی راسخ‌تر و تلاشی افزون‌تر، یک به یک قله‌های علمی، معنوی و اخلاقي را بپیمائیم و با تبيين فقه اهل البيت عصمت و طهارت(ع)، فردایی خجسته‌تر را رقم بزنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha