شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت‌الله تسخیری

«حوزه»/ آیت الله تسخیری گفت: با شناخت صحیح وظایف علما در دوران حاضر باید در برابر چالش های بزرگ جهانی علیه امت اسلامی بایستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر امروز در هم اندیشی علمای ایران و اندونزی، در پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم، گفت: باید ببینیم امروز علما در رابطه با مقابله با چالش های جهانی علیه امت اسلامی چه وظیفه ای دارند؛ زیرا این چالش ها، فرهنگ و حتی وجود امت اسلامی را هدف قرار داده اند و نقش اسلام و مسلمین را از مسیر تمدن بشری حذف کنند.

وی با بیان این که علما، جانشینان انبیا در جامعه هستند و تمام شئون انبیا را دارا می باشند، ابراز داشت: بر این اساس، حکومت داری، قضاوت، تبلیغ، هدایت و افتاء به علما اختصاص داده شده است و این آموزه ها بر گرفته از آیات شریفه قرآن است که اداره جامعه اسلامی را بعد از انبیاء به ربانیون و علما واگذار کرده است.

آیت الله تسخیری خاطرنشان کرد: عالم حقیقی کسی است که فقط و فقط از خدا بترسد و از مردم و فشارها نهراسد و قوی باشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان تصریح کرد: با وجود تهاجم های خارجی علیه امت اسلامی و نقطه ضعف هایی که در جهان اسلام وجود دارد، علمای اسلامی باید بیش از پیش با یکدیگر ملاقات نمایند و مشکلات را متذکر شوند و راه حل های این مشکلات را بیایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha