شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
مردان پور

حجت الاسلام والمسلمین مردان پور گفت: استقبال زیاد خانواده‌ها و خروجی بسیار مشهود مدارس امین در فارس سبب شده که فارس در این زمینه الگو و پیشرو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از شيراز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مردان‌پور، مديركل دفتر همكاري‌هاي حوزه علميه و نهادهای فرهنگی، ظهر امروز در نشست مبلغان بلندمدت مدارس امین در فارس اظهار کرد: استقبال زیاد خانواده‌ها و خروجی بسیار مشهود مدارس امین در فارس سبب شده که فارس در این زمینه الگو و پیشرو باشد.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي خاص آموزش و پرورش گفت: سرمايه‌گذاري و نگاه ويژه به آموزش و پرورش یک امر ضروری است كه بيشترين بازدهي كمي و كيفي را براي آينده سياسي، اجتماعي و فرهنگي كشور در پي دارد. 

حجت الاسلام والمسلمين مردان‌پور افزود: حكم رسمي آموزش ‌و پرورش براي تربيت جوانان و نوجوان، گستره 40ميليوني كمي و كيفي مخاطبان در آموزش و پرورش و بازدهي چهل تا پنجاه ساله خروجي‌هاي آموزش ‌و پرورش را از ويژگي‌هاي بارز آموزش و پرورش است که توجه ويژه به اين ارگان را طلب مي‌كند.

مديركل دفتر همكاري‌هاي حوزه علميه و نهادهای فرهنگی هم‌چنين با اشاره به تربيت نيروي انساني متعهد، دلسوز و مومن توسط آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: توجه به اين سازمان باید عمیق و ريشه‌ای باشد چراکه بازدهي بالايي براي كشور دارد.

وي با الهام از سخنان رهبر انقلاب، صلاح و فساد كشور را در گرو شيوه فعاليت آموزش وپرورش دانست و اهميت فعاليت دقيق و سنجيده مبلغين مدارس را گوشزد كرد.

حجت‌الاسلام ‌و ‌المسلمين مردان‌پور با تشبيه شرايط سني  مخاطبان آموزش وپرورش به زميني كه هر چه در آن كاشته شود به ثمر مي‌نشيند، تصریح کرد: در حال حاضر گروه‌هاي مختلف اديان، فرق مختلف و گروه‌هاي سياسي به مدارس و دانش‌آموزان توجه ويژه‌اي دارند و از اين نهاد برای ترويج انديشه‌اي خاص در جامعه استفاده مي‌كنند.

وي محتواي حال حاضر كتب درسي را دانشمندپرور خواند و با ذكر اين نكته كه اين محتوا توانايي پرورش مومن را ندارد،  پرورش یک دانشمند باایمان را وظيفه مربي و معلم دغدغه‌مند خواند.

مديركل دفتر همكاري‌هاي حوزه علميه و نهادهای فرهنگی با اشاره به نقش مهم و سرنوشت‌ساز روحانيون در مدارس، ارتباط موثر و فعال این قشر با مدير مدرسه، معلم و كادر مدرسه و توجه و شناخت محتواي كتب درسي را از ابزارهاي لازم براي فعاليت موفقيت‌آميز مبلغ در مدارس دانست.

حجت الاسلام‌ و المسلمين مردان‌پور مدير مدرسه را وزير آموزش‌ و پرورش آن مدرسه معرفی و خاطرنشان کرد: ارتباط موثر مبلغ با مدير مدرسه مي‌تواند بسياري از مسائل و مشكلات مبلغ را در مدرسه برطرف كند.

مدير‌كل دفتر همكاري‌هاي حوزه علميه و نهادهای فرهنگی از تدوين درسنامه‌اي شامل محتوا و شيوه اجراي برنامه‌ها در مدارس امین خبر داد كه به عنوان دستور‌العمل فعاليت در اختيار مبلغان مدارس قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمين مردان‌پوراز مبلغان مدارس امین در فارس  تقاضا کرد تجربيات خود را به طورمدون ارسال كنند تا براي استفاده در اختيار ساير مبلغان گذاشته شود.

وي از تدوين جزوه‌اي از تجربيات و طرح‌هاي نو مبلغان مدارس در پانزده روز آينده خبر داد و ابراز اميدواري كرد مبلغان برای گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي خود در مدارس از آن استفاده كنند.

مديركل دفتر همكاري‌هاي حوزه علمیه و نهادهای فرهنگی مقبوليت و تخصص، محبوبيت، مهارت، معنويت و معرفت را پنج ويژگي حياتي براي موفقيت روحاني مبلغ در مدارس دانست.

حجت الاسلام‌ و‌المسلمين يوسف متوسليان، معاونت تبليغ ‌و‌تهذيب مرکز مدیریت حوزه علميه فارس، نیز در این جلسه رسيدن به تفاهم نامه با آموزش و پرورش را برای نظارت بر محتواي كتب درسي و پيك‌هاي نوروزي، تدوين بسته‌هاي آموزشي آدينه براي دانش‌آموزان و افزايش سطح دغدغه فرهنگي و اطلاع‌رساني فعاليت‌ها با استفاده از رسانه و ارسال به مركز مديريت حوزه قم را خواستار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha