سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رایزنی فرهنگی اندونزی

دانشگاه تربوکا با 500.000 دانشجو و 750 استاد رسمی و 22.000 راهنمای دانشجویان در 40 مرکز خدمات آموزشی یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی اندونزی محسوب می گردد که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس از سراسر اندونزی و نیز 22 مرکز در خارج از کشور دانشجو می پذیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بنا به توافق حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی ایران در اندونزی و خانم پروفسور دکتر تِیان بِلاواتی ریاست دانشگاه تِربوکا (مهمترین دانشگاه آموزش از راه دور اندونزی)، دانشگاه پیام نور ایران با دانشگاه تِربوکا در آبان 93، تفاهم نامه همکاری امضا می کنند.

در این خصوص، رایزنی فرهنگی مکاتباتی را با دانشگاه پیام نور انجام داد و پس از موافقت اولیه این دانشگاه و اعلام رئیس گروه همکاری های علمی بین المللی برای امضای تفاهم نامه همکاری، صبح روز چهارشنبه مورخ 16 مهر 93، آقای حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی با حضور در محل دانشگاه تربوکا با خانم پروفسور دکتر تیان بلاواتی دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات خانم سوچی ایسمن مدیر همکاری های بین المللی نیز حضور داشت.

ابتدا ابراهیمیان از ایرانِ بعد از انقلاب گفت و سپس دانشگاه پیام نور جمهوری اسلامی ایران را توصیف نمود.

ابراهیمیان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با بیش از یک میلیون دانشجو و 4000 عضو هیأت علمی و 520 مرکز در داخل کشور و 25 نمایندگی در خارج از ایران  با فعالیت در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در تمام رشته ها یکی از دانشگاه های مهم دولتی ایران است.

* پس از مشاهده ایران حیرت زده شدم

خانم دکتر تیان بلاواتی هم در این دیدار اظهار داشت: تا قبل از سال 2010 اطلاع چندانی از ایران نداشتم اما در سال 2010 طی سفر به ایران واقعیت ها را چیز دیگری یافتم. تبلیغات علیه این کشور بزرگ به حدی بود که پس از مشاهده آن حیرت زده شدم.

وی اظهار داشت: با دانشگاه پیام نور ایران اجمالاً آشنایی دارم و مایلیم همکاری های خود را با این دانشگاه آغاز نماییم.

وی افزود: دانشگاه تربوکا با 500.000 دانشجو و 750 استاد رسمی و 22.000 راهنمای دانشجویان در 40 مرکز خدمات آموزشی یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی اندونزی محسوب می گردد که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس از سراسر اندونزی و نیز 22 مرکز در خارج از کشور دانشجو می پذیرد.

ابراهیمیان در ادامه موضوع تمایل دانشگاه پیام نور جهت همکاری با دانشگاه تربوکا را مطرح کرد که در پاسخ سرکار خانم تیان بلاواتی افزود: اینجانب علاوه بر رئیس دانشگاه، ریاست "اتحادیه بین المللی آموزش از راه دور" را نیز عهده دار هستم و این اتحادیه در تاریخ 19 تا 21 نوامبر 2014 (28 تا 30 آبان 93) اجلاس بین المللی سران دانشگاه های آموزش از راه دور را در شهر بالی اندونزی برگزار می کند و در آن اجلاس قاعدتاً ریاست دانشگاه پیام نور هم دعوت هستند و حضور خواهند داشت لذا پیشنهاد می کنیم متن تفاهم نامه توسط کارشناسان تنظیم گردد تا در آن اجلاس توسط اینجانب و ریاست دانشگاه پیام نور امضا گردد.

ابراهیمیان با استقبال از این پیشنهاد، اظهار داشت: موضوع به نحو مقتضی به ریاست دانشگاه پیام نور اعلام خواهد شد.

در این دیدار موارد ذیل به توافق رسید:

1-    تنظیم و امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تربوکا با دانشگاه پیام نور در بالی اندونزی با حضور رؤسای دو دانشگاه در آبان 93

2-    برگزاری سمینار بین المللی "آموزش در عصر دیجیتال" توسط دانشگاه پیام نور و دانشگاه تربوکا با همکاری رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در سال 2015 (94) در جاکارتا پس از موافقت دانشگاه پیام نور

3-    اعلام آمادگی دانشگاه تربوکا جهت انتقال سیستم موجود در این دانشگاه به دانشگاه پیام نور با عنوان "تضمین کیفیت" در قالب بازدید و دوره کوتاه مدت

4-    بررسی موضوع گزینش دانشجو از اندونزی با اعطای مدرک از دانشگاه تربوکا و دانشگاه پیام نور پس از توافق مسؤولان دو دانشگاه

5-    همکاری دانشگاه تربوکا جهت راه اندازی دانشگاه پیام نور در اندونزی

در پایان رایزن فرهنگی، هدیه نفیسی از صنایع دستی اصفهان و نیز چند کتاب را به ریاست دانشگاه تربوکا تقدیم نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha