سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
عمامه گذاری

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با بیان این که برنامه های تلبس طلاب در بیش از ۱۵ نقطه استان خوزستان برگزار می شود، گفت: در ایام غدیر بیش از ۱۲۰ طلبه خوزستانی معمم می شوند.

حجت الاسلام حسن آل عامر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، به برگزاری جشن های تلبس طلاب در مدارس علمیه خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام غدیر بیش از ۱۲۰ نفر از طلاب، به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند.

وی با بیان این که برنامه تلبس طلاب در بیش از ۱۵ نقطه استان خوزستان برگزار می شود، گفت: پس از برگزاری جلسات مستمر در این خصوص، مقرر شد که پنج مراسم محوری و گسترده در اهواز برگزار شود و در شهرستان های ایذه، رامهرمز، امیدیه، آبادان، خرمشهر و دزفول نیز برنامه های جشن عمامه گذاری برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که نخستین آیین تلبس در مدرسه علمیه باب الحوائج(ع) اهواز برگزار می شود، بیان داشت: این آیین شنبه شب، پس از نماز مغرب و عشاء، با حضور آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود که در آن ۹ نفر از طلاب ملبس خواهند شد.

حجت الاسلام آل عامر، دومین برنامه را یکشنبه شب در مدرسه علمیه علی ابن ابی طالب(ع) کوی علوی عنوان کرد و گفت: در این آیین نیز ۱۵ نفر از طلاب ملبس می شوند.

وی به سومین برنامه از سلسه برنامه های تلبس طلاب مدارس علمیه استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سومین برنامه که ان شاءالله با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد، صبح یک شنبه در مصلی مهدیه شهرستان کارون است که در آن بیش از ۲۰ طلبه از شهرستان های هویزه، شادگان، هفتگل، اندیمشک و کارون، به دست آیت الله موسوی جزایری، مععم خواهند شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که چهارمین برنامه در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) منطقه حصیر آباد اهواز اجرا می شود، اظهار داشت: در این برنامه ۱۰ نفر از طلاب یک شنبه شب، پس از نماز مغرب و عشاء، معمم شده و رسما به جمع سربازان امام عصر(عج) می پیوندند.

حجت الاسلام آل عامر، با بیان این که مهمترین برنامه از سلسله آیین های تلبس طلاب مدارس علمیه خوزستان، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می شود، تصریح کرد: این برنامه دوشنبه، ساعت ۹ شب برگزار می شود.

وی در پایان گفت: خوشبختانه مردم ولایت مدار خوزستان هر سال با شور و نشاط خاصی در جشن ها و برنامه های عید سعید غدیر حاضر می شوند و این مسأله یکی از عنایات خداوند متعال به مردم استان است .

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha