شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
مرتضی روزبه

حوزه/ استاندار قزوین گفت: حوزه، سنگربان اصلی دین و انقلاب است و جامعه را در برابر واکسینه می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرتضی روزبه، در گردهمایی طلاب و فضلای قزوینی مقیم حوزه علمیه قم که  در مدرسه عالی دارالشفاء  قم برگزارشد، با بیان این  که قزوین درگذشته از جهات فرهنگی، علمی و ...  نسبت به مناطق دیگر از سابقه خوبی برخوردار است گفت: تاریخ قزوین  نشان می دهد که علما  در این استان چه  خدماتی ارزشمندی انجا داده اند.

وی افزود: تاریخ قزوین بیانگر فرهنگ، آداب و رسومات دینی است و وجود حوزه ها و شخصیت های بزرگ دینی ومذهبی اعتبار خاصی به چهره این منطقه بخشیده و آن را از همه جهت ممتاز کرده است و حضور عالمان و شخصیت های مذهبی افتخاری برای این استان به شمار می رود.

استاندار قزوین با بیان این که این بزرگی و عزت را مدیون خانواده شهدا و عالمان دینی هستیم که درگذشته زحمات زیادی برای اعتلای این  مرز وبوم کشیده اند، اظهار داشت: روحانیون  امروز نیز ، وظیفه سنگینی در قبال فرهنگ و مذهب مردم  دارند.

 روزبه با بیان این که  علما  هرگز دست از تلاش و کوشش برنداشته اند افزود: امروز شما طلاب و فضلا ادامه دهنده همان رسالت هستید و این منطقه با وجود شما، هویت و بزرگی پیدا می کند؛ بنابراین لازم است تمام همت خود را برای حفظ ارزش های گذشته بکار بگیرد و این امر با تلاش و اراده شما ممکن خواهد بود.

 استاندار قزوین خاطر نشان کرد: بعضی ها به دنبال این هستند که هویت دینی و مذهبی را به چالش بکشانند و جوانان را نسبت به دین بی اعتقاد کنند و ضد ارزشها را ارزش جلوه دهند.

روزبه یادآور شد: مسجد، مدرسه، دانشگاه، مراکز فرهنگی وگردشگری و ... ظرفیت های فرهنگی تبلیغی هستند  که اگر روحانیون ومبلغان از این ظرفیت ها استفاده نکنند، قطعا دشمنان این جای خالی را پرخواهند کرد.

 استاندار قزوین، روحانیت را سد و دژمستحکم در برابر فتنه های دشمن دانست وابرازداشت: حوزه ها سنگربان اصلی دین و انقلاب می باشند و لازم است با برنامه ریزی دقیق و بیان زیبا،  جوانان  را جذب و جامعه را از آلودگی واکسینه کنند.

روزبه فعالیت های که در عرصه فرهنگی از سوی متولیان فرهنگی در حال انجام است را ناکافی  دانست و اظهار داشت: لازم است در عرصه فرهنگی تلاش های زیادتری صورت بگیرد و مبلغان، پرفروغ تر و مجهز تر از گذشته وارد میدان شوند و با روش ها و متُد های جدید، شور و هیجان را به جامعه و به خصوص جوانان برگردانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha