چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
لطفی ایلام

نماینده ولی فقیه در استان ایلام، "اسلام دین سیاست است" را پیام غدیر دانسته و گفت: انقلاب اسلامی برآیند غدیر است، باید نمایی از حکومت حضرت علی(ع) و امام عصر(عج) باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، امروز در جشن عمامه گذاری مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام، با تبریک عید غدیر، اظهار کرد: غدیر صرفاً یک حادثه تاریخی نیست و باید در متن زندگی مسلمانان جاری باشد. دلیل این که ما در عاشورای حسینی عزاداری می‌کنیم و در عید غدیر جشن می‌گیریم این است که همه این وقایع جریانات زنده، پویا و بالنده ای هستند که در زندگی ما تأثیر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان این که علت ماندگاری انقلاب اسلامی ایران این است که در همه معادلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهانی تآثیر گذار بوده است، بیان کرد: بسیاری انقلاب هایی که در جهان رخ داده، تنها در گوشه ای از تاریخ و تنها به عنوان یک حادثه از آنها یاد شده است، اما انقلاب اسلامی ایران چون ریشه در غدیر و عاشورا دارد، به الگویی برای جهانیان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در جنگ‌هایی مانند جنگ جهانی اول و دوم انسان های زیادی کشته شدند، اما در تاریخ هیچ نام و نشانی از آنها نیست، واقعه عاشورا نیز یک جنگ بود، اما در یادها مانده است و همه ساله مردم برای سوگواری شهدای کربلا می پردازند، واقعه غدیر هم یک جریان پویاست که در یادها باقی مانده است.

حجت‌‌اسلام والمسلمین لطفی، "اسلام دین سیاست است" را پیام غدیر دانسته و اظهار کرد: اسلام دینی جهان شمول است و به تمام بشریت تعلق دارد و متعلق به عده ای خاص در دنیا نیست، چون رسالت پیامبر(ص) جهانی بود.

امام جمعه ایلام با بیان این که جدایی دین از سیاست یک شعار انحرافی و باطل است، بیان کرد: جدایی دین از سیاست، متهم کردن اسلام به ناکارآمدی است، خداوند می‌فرماید ما پیامبران را فرستادیم و کتاب های آسمانی را نازل کردیم تا مردم را وادار به قیام برای عدل کنند؛ خداوند از تمام مردم سخن گفته است نه مؤمنین و مؤمنات.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با تاکید بر این که حکومت حضرت ولی عصر(عج) جهانی است، گفت: انقلاب اسلامی برآیند غدیر است، باید نمایی از حکومت حضرت علی(ع) و امام عصر(عج) باشد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha