سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اسلام

حوزه / مستبصر اندونزیایی گفت: اسلام با ولایت عینیت می یابد و هیچ چیز در اسلام نیست که عنصر ولایت در آن دخالت نداشته باشد.

به  گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسن بونو درمراسم عید غدیر در دانشگاه قم با اشاره به اهمیت پاسداشت مقام ولایت افزود: من در یک خانواده شافعی مذهب در جاوای شرقی در اندونزی بدنیا آمدم، ولی در 19سالگی وهابی شدم، زیرا به دنبال یافتن ایمان واقعی بودم، اما  اسیر این فرقه شدم.

این مستبصر اندونزیایی خاطرنشان کرد: کشور اندونزی دارای 30تا 50میلیون وهابی است که این وهابیون تندرو نیستند ولی در ده سال اخیر به واسطه تبلیغات بن لادنی گرایشات تندروانه آنها بیشتر شد ه است.

وی گفت: وقتی که انقلاب اسلامی در ایران رخ داد از این که یک حکومت اسلامی قرار است در ایران شکل بگیرد و یک رهبر مسلمان هرچند شیعه توانسته یک حکومت طاغوتی را با جهاد از بین ببرد خوشحال بودیم، ولی حمله صدام ما را نگران کرد.

وی تصریح کرد: من در سا ل62برای حضور در جنگ علیه صدام به ایران آمدم، ولی دیدم که در میدان شهدا جمعیت کثیری از جوانان به جنگ می روند که خوشحال شدم، زیرا فکر می کردم که دیگر جوانی در ایران نیست که بتواند از این کشور اسلامی دفاع کند.

بونو یادآورشد: در آن زمان به مدرسه علمیه حجتیه رفتم زیرا در آن زمان 5مذهب در این مدرسه حضور داشتندکه بحث های علمی خود را با شیعیان دنبال می کردند.

این مستبصر اندونزیایی خاطرنشان کرد: در آن زمان بود که به منظور اینکه با حوزویان قم مباحثه کنم وارد حجتیه شدم و به خیال خود به راحتی منطق خود را بر شیعیان حاکم خواهم کرد، ولی با تعجب مشاهده کردم که شیعیان در بحث های علمی بسیار قوی هستند و با کتب ما به راحتی در هر بحثی شکست می خورم.

وی افزود: این شرایط ادامه داشت تا فهمیدم که متاسفانه علمای ما همه حقایق را به ما نگفته و یا اگر گفته اند حقیقت را وارونه و به شکل دیگری به ما گفته اند که همین عامل، بسیاری از مردم را منحرف کرده است.

وی گفت: متاسفانه تفکرات آنها بسیار غلط است و من تازه بعد از مباحثات با طلاب حوزه علمیه قم فهمیدم که اگر کسی قرار باشد که غدیر و ولایت و امامت وخلافت حقه امام علی(ع)  را ثابت کند نیازی نیست به شیعیان مراجعه کند و در کتب اهل سنت این مطلب به خوبی اشکار است و منابعی که حقانیت شیعه را اثبات میکند در کتب اهل سنت بسیار بیشتر از کتب شیعی است.

وی تصریح کرد: اسلام راه صراط مستقیم است و اگر به درستی به واقعیت های تاریخی نگاه کنیم می بینیم که متاسفانه گمراهان از راه ولایت را رها کرده اند، زیرا راه خدا غیر ازولایت نیست زیرا ولایت خدا پس از پیامبر به ائمه(ع) رسیده و پس از ائمه(ع)  نیز مراجع عهده دار این مسیر هستند ولی آنها به هیچ عنوان به این حقایق آگاه نشدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha