سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: اساتیدی که در دانشگاه ها تدریس می کنند؛ باید زیبا سخن بگویند و تربیت دانشجو به نحو احسن باشد؛ زیرا ممکن است همین دانشجو در آینده یکی از مسئولان کشور شود.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه؛  این مرجع تقلید صبح امروز در پایان درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی (ع) اظهارداشتند: اگر می خواهیم فرزندان خود را با تربیت اسلامی بار بیاوریم باید به این کلام مولی علی (ع) که فرمودند : « اَجْمِلوُا فِی الخِطابِ تَسْمَعوُا جَمیلَ الجَوابِ » عمل کنیم.

ایشان با بیان این که فرزندان آن چیزی را فرامی گیرندکه به آنها گفته می شود افزودند: با اطرافیان و به خصوص فرزندان خود زیبا سخن بگویید تا جواب زیبا بشنوید .

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که باید تعلیم و تربیت با آداب اسلامی همراه باید باشد بیان داشتند: اساتیدی  که در دانشگاه ها  تدریس می کنند؛ باید زیبا سخن بگویند و تربیت دانشجو به نحو احسن باشد؛ زیرا ممکن است  همین دانشجو در آینده یکی از مسئولان کشور شود، لذا اگر می خواهیم برای آینده  سرمایه انسانی شایسته تهیه کنیم،  باید زیبا سخن بگوییم و خوب درس بخوانیم .

این استاد  خارج فقه و اصول  حوزه علمیه قم با بیان این که کلمات ائمه اطهار(ع) راه زندگی درست را به ما می آموزد گفتند: اهل بیت(ع) در همه حال تلاش می کردند تا از لحاظ فکری و زیبا، تربیت را به ما بیاموزند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از  سخنان خود خطاب به فضلا و روحانیون، گفتند: همه باید توجه داشته باشند؛ در منابر،کلاس های درس؛«أجملوا فی الخطاب تسمعوا جمیل الجواب» را در نظر داشته باشند .

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به روحیه بالای گذشت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی اظهارداشتند: مرحوم آیت‌الله بروجردی نذر کرده بودند در بالای منبر هنگام درس گفتن عصبانی نشوند، روزی عصبانی شدند اما برای عذر خواهی به درب خانه شاگرد خود رفتند.

ایشان با بیان این که باید روش و سیره علمای بزرگ برای ما درس و الگو باشد، حضور منظم در درس ها را موجب تقویت بنیه علمی و ریشه های اجتهاد ساز دانست و بر آن تاکید کردند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha