سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
قریشی

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اهمیت ولایت‌پذیری در جمهوری اسلامی ایران افزود: مهمترین مسئله در زمان تبلیغ توجه به مسئله ولایت فقیه و رهبری است که باید با تبلیغ و اشاعه فرهنگ در اذهان مردم و جامعه رسوب تثبیت یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در گردهمایی مبلغین و معاونین تبلیغ شمال غرب کشور با اشاره به وظایف و اهمیت نقش مبلغ در گسترش دین مبین اسلام اظهار داشت: روحانیون و مبلغین حوزوی در امر تبلیغ بایستی از همه توان و هنرهای زیبای دین اسلام استفاده کنند چرا که مکتب اسلام اساس زیبا اندیشی و تکمیل بندگی در حضور ذات احدیت است.

وی با اشاره به مطلبی از علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار افزود: ارزش و جایگاه دین‌آموزی و ترویج شعائر اسلامی در نزد خداوند از بالاترین و مقرب‌ترین جایگاه‌ها است و علمی که از انسان بعد از مرگ او باقی می‌ماند به عنوان «باقیات الصالحات» است.

امام جمعه ارومیه، آگاهی بخشی به مردم در زمینه تبین احکام دینی را ارزشمند دانست و تصریح کرد: یکی از مصادیق تام و تمام آیات الهی در زمینه ناشران علوم دینی، مبلغان فعال در سراسر کشور هستند که به این امر خطیر می‌پردازند و مردم را در نقاط مختلف روستایی و شهری با وظایف سیاسی و اعمال دینی آشنا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، با اشاره به آیات قرآن خاطرنشان کرد: کسانی که مردم را در زمینه دینی یاری می‌دهد در انجام و ترویج اعمال پسندیده دیگران سهیم و شریک می‌شوند، اثر تبلیغ در رفتار دیگران نیز در نامه اعمال آنان ثبت می‌شود.

وی، همچنین تبلیغ در حوزه ولایت‌پذیری را مهم دانست و گفت: مهمترین مسئله در زمان تبلیغ توجه به مسئله ولایت فقیه و رهبری است که باید با تبلیغ و اشاعه فرهنگ در اذهان مردم و جامعه رسوب کند و تثبیت یابد.

وی مهمترین مسئله در عصر کنونی  را توجه به ولایت ‌پذیری و ولایت فقیه عنوان و خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری به عنوان فردی مدیر، مدبر و آگاه به مسائل زمان پرچم‌دار ولایت در جمهوری اسلامی بوده و همه باید از منویات ایشان پیروی نماییم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha