چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
نرم افزار

حوزه / نرم افزار مجموعه آثار محقق شیخ محمد تقی شوشتری به دو زبان فارسی و عربی توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

کارشناس پژوهشی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این نرم افزار حاوی ۱۴ عنوان کتاب در ۶۰ جلد از آثار محقّق شوشتری، به زبان عربی و فارسی در هشت موضوع با امکانات و قابلیت های متنوع پژوهشی و تحقیقاتی تولید و از هم اکنون در سترس علاقه مندان قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رضایی اسفریزی ادامه داد: "چهارده معصوم(ع)"، " حضرت علی(ع)"، " فقه استدلالی"، " فقه فتوایی"، " محدثان شیعه"، " نهج البلاغه"، " احادیث مجعول"، " خواب گزاری و شگفتی های جهان" از جمله عناوین موضوعات بکار گرفته شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم به برخی از عناوین کتب ارائه شده در این نرم افزار اشاره کرد و گفت: " قاموس الرجال"، "بهج الصباغة فی شرح نهج البلاغه"، " النجعة فی شرح اللمعه"، " قضاء أمیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع)"، " گنجینه رؤیا (ترجمه کتاب: آیات بینات فی حقیقة بعض المنامات)" از جمله این عناوین می باشد.

حجت الاسلام رضایی اسفریزی در ادامه به معرفی قابلیت ها و امکانات این نرم افزار پرداخت و افزود: "ارائه تصویر، صوت و فیلم از محقق شوشتری در بخش نگارخانه"، " دسترسی به متن و فهرست تمام آثار موجود در برنامه "، " امكان انتخاب فهرست درختی و گزينشی و ارتباط آن ها با متن، به همراه قابليت تطبیق دوسویه متن و فهرست"، " قابليت انتخاب عنوان كتاب، جلد و صفحه به همراه امكان گسترده كردن صفحه متن و فهرست"، " مقايسه دو متن از یک یا دو کتاب با یکدیگر به صورت همزمان"، "محدود كردن دامنه متن و فهرست کتب به موارد دلخواه"، " قابليت حفظ هر يک از متون یا فهرست های انتخابی به طور مستقل، جهت دسترسي ‌آسان به آن ها" از قابلیت های این نرم افزار فاخر است.

وی یادآور شد: " جستجوی ساده و پيشرفته در متن و فهرست كتب برنامه "، " قابليت حفظ هر يك از جستجوهاي انجام ‌‌شده به طور مستقل، جهت دسترسي ‌آسان به آن ها"، "محدود کردن دامنه جستجو به متن یا متون دلخواه به همراه قابلیت های ویژه"، " فهرست سازی توسط علائم عمومی جهت تهيه فهرست های پويا و متنوع از كلمات"، " قابليت ارتباط و مقايسه بين متون موجود در برنامه"، " دسترسی آسان كاربران به آيات موجود در متون برنامه"، "  متن کامل چند دوره لغت نامه با امکان دسترسی به ريشه و مشتق کلمات " و... از دیگر قابلیت های نرم افزار محقق شوشتری می باشد.

علاقه مندان برای استفاده بیشتر می توانند به فروشگاه مجازی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir   مراجعه کنند.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha