چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
نوروزی قزوین

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اجرای مراسم سیاهپوشان بیش از 150 بقعه و اماکن متبرکه قزوین همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی با اعلام این خبر گفت: بیش از 70 درصد موقوفات استان قزوین برای تعزیه داری و اقامه مجالس عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم و صفر آماده شده است.

وی ادامه داد: حماسه حسینی چون خورشیدی عالمتاب بر همه جهان درخشندگی و فروزندگی دارد و در شرایط ظلمانی شعله‌ای ایجاد کرد که فریاد عدالتی در تیرگی ستم بود که حیات تازه‌ای در عالم اسلام به وجود آورد که معرفتی عالی و بینشی نیرومند در آن نهفته است و مرثیه‌ها و روضه‌ها باید بیشتراین جنبه‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: مزایای حماسی این نهضت باید به گونه‌ای مطرح شود که از روی آوردن به تحریفات بکاهد لذا نباید آنقدر افسانه، خرافه و مطالب دروغ به این حرکت مقدس ملحق کرد که عظمت و افتخار و الهام بخشی و اثر تربیتی آن را تیره و تار و چنین شکوهی را مخدوش کند.

این مسئول بیان کرد: حضرت امام حسین(ع) در قیام پرشکوه خود در صدد برآمد تا چهره واقعی آءین محمدی(ص) و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برساند و از فرهنگ دینی غبارزدایی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه تصریح کرد: استمرار مسئله نبوت و احیاء و زنده نگه داشتن دین و امامت و بقای دین و ارزش‌های دین توسط امام حسین (ع) صورت گرفت و در این زمینه بزرگترین درسی که از آن امام بزرگوار می‌توان آموخت ولایت ‌پذیری و ولایتمداری است.

حجت الاسلام نوروزی افزود: بیش از 70 درصد موقوفات استان قزوین برای تعزیه داری و اقامه مجالس عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا در ماه محرم و صفر آماده شده است و این مسئولیت متولیان را بیشتر می‌کند تا در این راه گام‌های مؤثری برداریم و اهل بیت را از خود راضی کنیم.

وی با اشاره به حضور مبلّغان در ایام محرم در تمام مناطق شهری و روستایی و محلات گفت: باید از این فرصت بسیار خوب و فضای معنوی محرم و صفر بخوبی استفاده کنیم و فلسفه وقف و احکام شرعی را تشریح و تبیین کنیم.

این مسئول فرهنگی همچنین از برگزاری مراسم استقبال و سیاهپوشان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم مراسم استقبال و سیاهپوشان در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود که برای نمونه می‌توان به مراسم سیاهپوشان آستان مقدس امامزاده زبیده خاتون (س) اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) همراه با تعویض پرچم گنبد این استان مقدس، راس ساعت 15:30 روز جمعه 2 آبان ماه برگزار می شود .

شایان ذکر است، نظیر چنین مراسمی در روزهای پنجشنبه ، جمعه در بیش از 150 امامزاده و بقعه متبرک استان قزوین برگزار می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha