چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
برکتین

حوزه / یکی از اساتید حوزه با تاکید بر این که دین داری زبانی ارزشی ندارد، گفت: خطبه هایی که امام حسین(ع) ایراد کرده، نشان می دهد که امام(ع) از اینکه دین لقلقه زبان مردم باشد و فقط حرف دین را بزنند، نگران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام حسین برکتین، در تجمع عاشورائیان قزوین که با عنوان« لبیک یا حسین(ع)» و با حضور اقشار مختلف مردم در امام زاده حسین(ع) این شهر برگزار شد، گفت: هرکس که یک سنت خوب و خیری را شروع  کند، افراد بعدی که به این نیت عمل می کنند، ثواب آن کار به بانی اصلی و پدید آورنده این سنت هم می رسد.

وی افزود: لبیک یعنی این که تمام وجود انسان متوجه و وقف محبوب شده و انسان  از همه جا منقطع گردیده و متوجه محبوب گردد و لبیک یا حسین (ع) یعنی اینکه ای حسین (ع) من با تمام چشم و گوش و احساسم به شما «بله» می‌گویم.

مدرس حوزه علمیه قزوین ادامه داد: لبیک یا حسین (ع) یعنی این که ای مولای من، شما زمانی در کربلا تنها بودید و «ندای هل من ناصر ینصرنی» سرمی دادید و هیچ یاوری نداشتید، اما امروز این گروه از شیعیان به ندای شما لبیک گفته و شما را می خوانند.

حجت الاسلام برکتین بیان کرد: این که اسم امام حسین(ع) به زبان انسان بیاید، توفیق بزرگی است و لبیک به امام حسین(ع) لبیک به امام زمان (عج) و اظهار آمادگی و جان فشانی در رکاب امام(ع) است.

وی با تاکید بر این که اگر قیام امام حسین(ع) نبود، اسلامی وجود نداشت، ابراز داشت: امام حسین(ع) در قیام عاشورا، آل الله را در این مسیر با خود بردند و به شهادت رسیدند تا دین، ایمان، تقوا، عبودیت و صراط مستقیم باقی بماند و ما بر سر سفره اهل بیت (ع) بنشینیم.

این محقق حوزوی ادامه داد: در روایت داریم که اهل بیت(ع) می گویند که ای پیروان ما شما تا دم مرگ خودتان را بدون انجام گناه عمدی در مقابل دستگاه الهی برسانید بقیه کارتان را ما درست می کنیم.

حجت الاسلام برکتین تصریح کرد: حفظ دین، عدم انجام گناه و اهل ورع و تقوا بودن کمک به ائمه(ع) است و سرّ  این کار هم این است که اهل بیت(ع)) موظفند تا مردم را مومن و صالح تحویل خداوند متعال دهند، لذا حرکت در مسیر بندگی الهی کمک به ائمه(ع) و انجام گناه آزار اهل بیت (ع) است.

وی با ذکر این نکته که اظهار دین داری نباید فقط به زبان محدود شود، یادآور شد: خطبه هایی که امام حسین(ع) ایراد کرده، نشان می دهد که نگرانی امام (ع) از این که مردم بنده دنیا و دین لقلقه زبانشان باشد و فقط حرف دین را بزنند، نگران هستند.

این مدرس حوزه با اشاره به این که اظهار زبانی دین داری کافی نیست، بلکه در آخرت از انسان عمل می خواهند این گونه نباشد که بگوئیم دین دار هستیم اما حجاب، عفاف و حیا را رعایت نکنیم، افزود: دین داری برخی از افراد محدود به زمان آسایش و راحتی است و  تا زمانی از دین حمایت می کنند که در آسایش هستند، ولی موقع خطر می گویند دین دار نیستیم.

حجت الاسلام برکتین در پایان تصریح کرد: دین داری باید واقعی باشد و انسانی که ادعای دین می کند، باید در سختی ها هم دین دار بماند، چرا که انسان به واسطه بلا و رنج و سختی امتحان می شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha