شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید  ضیاء هاشمی

معاون وزیر علوم، گسترش دیانت دانشجویان را از نکات مثبتی دانست که در نظرسنجی های به عمل آمده خودنمایی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سید ضیاء هاشمی، پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با آیت الله العظمی نوری همدانی، گفت: مدیران متعهد دانشگاه، دغدغه ترویج دین در دانشگاه ها را دارا هستند.
وی افزود:خوشبختانه در حال حاضر، روند مثبتی در عرصه فرهنگی و مذهبی در دانشگاه ها ایجاد شده است و سطح دین در حال رشد و گسترش است.
وی اظهارکرد: گسترش روحیه دینی در دانشگاه ها از سطح عام دینی جامعه بیشتر است؛ التزام به نماز بیش از70 درصد و التزام به روزه 64 درصد است و التزام دانشجویان به دین بیش از 90 درصد است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هویت ملی باید به هویت اسلامی پیوند بخورد و به همین دلیل، فعالیت های گسترده ای از جمله فعالیت کانون های قرآن، مهدویت، عفاف و حجاب و... در دانشگاه ها در حال انجام است.
وی گفت: خوشبختانه کانون های رضوی در این عرصه فعالیت بسیار مناسبی دارند؛ حرکت گسترده ای در جهت فرهنگ رضوی آغاز شده است و 29 دانشگاه متکفل برگزاری جشنواره ملی هستند که در هر جشنواره آثار کلیه دانشگاه ها بررسی می شود.
هاشمی بیان کرد: درعرصه قرآن همیشه فعالیت های منظم و مستمری در دانشگاه ها انجام شده است ؛ اردوهای راهیان نور از دیگر زمینه هایی هستند که دانشگاهای ما فعالیت جدی در این عرصه دارند.
وی افزود: دغدغه جدی فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی در دانشگاه ها وجود دارد که باید این مساله در عرصه های مختلف در بین مردم به یک فرهنگ تبدیل شود و خوشبختانه دانشگاه ها قدم های مناسبی در این عرصه برداشته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha