یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست مسئولان حرم رضوی با مدیران صدا وسیما

حوزه/ ظرفیت بی نظیر بارگاه منور رضوی و جریان فرهنگی مداومی که در حرم مطهر وجود دارد می تواند به صداوسیما کمک شایانی نماید تا سبک زندگی اسلامی که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است را در جامعه تحقق بخشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امروز در نخستین جلسه کارگروه مشترک آستان قدس رضوی و صداوسیمای خراسان رضوی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، فرصت مغتنمی است تا با همدلی، همکاری مشترک و تعاون برای تولید برنامه های کیفی، فاخر و عمیق و پخش آن از رسانه ملی های، زمینه استفاده هرچه بیشتر مردم شریف ایران اسلامی از معارف والای اهل بیت(ع) فراهم شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت بی نظیر بارگاه منور رضوی و جریان فرهنگی مداومی که در عمده ساعات شبانه روز و با حضور شخصیت های فرهیخته و دانشگاهی، سخنرانان و مداحان برجسته کشوری در حرم مطهر وجود دارد می تواند به صداوسیما کمک شایانی نماید تا سبک زندگی اسلامی که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است را در جامعه تحقق بخشد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: فصل مشترک بین صدا و سیمای جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی، ولایت و حرم نورانی امام رضا(ع) است و باید با ایجاد یک تعامل مستمر و سازنده قلوب مردم را بیش از گذشته به این منبع حقیقت و معنویت نزدیک تر کنیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فعالیت های بی نظیر آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: فعالیت ها و برنامه ریزی های فوق العاده ای در حوزه های قرآنی و معرفتی در این مجموعه عظیم اجرا خواهد شد که در هیچ کجای کشور نظیر آنرا نمی توان یافت .

وی اذعان داشت: بدون شک برگزاری جلسات مشترک مدیران و بدنه کارشناسی آستان قدس رضوی و صداوسیما می تواند ما را به اهدافمان نزدیک کند و اسلام ناب برگرفته از قرآن و عترت را به جهانیان معرفی نماید.

صداوسیما آماده همکاری است

محسن نصرپور، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تعامل اثربخش صدا و سیمای جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی، ظرفیت های بی بدیل و معنویت بارگاه منور رضوی را در رسانه ملی متجلی خواهد کرد.

مدیرکل صدواسیمای خراسان رضوی با اشاره به توافقات صورت گرفته برای انعکاس برنامه های حرم مطهر رضوی، افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و برگزاری جلسات تبلیغی و معرفتی، محافل قرآنی و جلسات تفسیر و تدبر قرآن کریم با حضور شخصیتهای برجسته کشور در این مکان قدسی، صداوسیمای خراسان رضوی با تمام توان برای پوشش این فعالیتها اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی عموماً به خاطر دلدادگی به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) خواهان مشاهده مستقیم اذان و نمازهای جماعت حرم مطهر رضوی هستند که این مطالبۀ معنوی و به حق با توجه به ایجاد زیرساختهای لازم در حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان، پاسخ داده خواهد شد.

نصرپور با اشاره به تعاملات صورت گرفته با سایر شبکه های رسانه ملی، ابراز داشت: پوشش ویژه برنامه های افطار و سحر، جمع خوانی قرآن کریم در مسجد جامع گوهرشاد و صحن انقلاب اسلامی، جلسات تفسیر قرآن کریم و شبهای پرفضیلت قدر از اهم برنامه هایی است که از شبکه های مختلف سیما در ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

تولید برنامه های فاخر معرفتی

محمد امین توکلی زاده، مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی از افزایش سطح تعاملات آستان قدس رضوی و صدا و سیما به منظور پوشش رویدادهای حرم مطهر رضوی و تولید برنامه های فاخر معرفتی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی ادامه داد: کارگروه مشترک آستان قدس رضوی و صداوسیما به منظور ارتقای سطح همکاری ها، همفکری و هم افزایی به منظور استفاده از ظرفیت بی بدیل بارگاه منور رضوی در تولید برنامه های فاخر و غنی تشکیل شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه مشترک این کارگروه موضوعات و مباحثی پیرامون پوشش فعالیت های آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان مطرح شد و نتایج و توافقات کاربردی و عملیاتی خوبی نیز گرفته شد.

توکلی زاده با اشاره به برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های مشترک دو مجموعه، ابراز داشت: تمام تلاش خادمان رسانه ای امام رضا(ع) این است که انعکاس مطلوبی از بارگاه منور رضوی صورت پذیرد و عاشقان و محبان حضرت با دیدن برنامه ها و تصاویر حرم مطهر رضوی بتوانند دلهایشان را روانه این صحن و سرای نورانی نمایند.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، وی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال شاهد رشد مضاعف برنامه های قرآنی و معرفتی حرم مطهر در سیمای ملی خواهیم بود و مسجد جامع گوهرشاد و صحن انقلاب اسلامی میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha