دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه / تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: هجرت بانوی با کرامت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به شهر قم، این دیار را به مرکزی بزرگ برای نشر معارف ناب الهی در گستره جهانی تبدیل نموده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی امروز در دیدار با خادمان و بانوان مروج فرهنگ رضوی، تصریح کرد: امیدوارم در ساعاتی که در دیار کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) حضور دارید، از برکات نورانی این بانوی با کرامت بهره‌مند شوید.

وی با بیان اینکه خداوند متعال آدمیان را از اقوام مختلف قرار داده و تنها ملاک برتری را تقوا  برشمرده است، ابراز داشت: جهان امروز بیش از همیشه به اتحاد، همدلی، صفا و صمیمیت نیاز دارد.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود ضمن تبیین جلوه‌هایی از شخصیت بزرگوار حضرت فاطمه معصومه(س)، با بیان این که در راه اعتقادات ناب و اصیل باید هجرت نموده، جان و مال خویش را فدا نماییم، خاطرنشان کرد: این بانوی بزگوار در راه خدا و به منظور انجام مسئولیت‌های بزرگ و خطیر، ترک وطن نموده و مشکلات سفر را به جان خریدند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، با بیان این که هرکس در راه خدا هجرت نماید، خداوند متعال در زمین، مکان‌های وسیعی را برای وی قرار داده، دایره فعالیت او را گسترده‌تر می‌نماید، افزود: هجرت بانوی با کرامت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به شهر قم، این دیار را به مرکزی بزرگ برای نشر معارف ناب الهی در گستره جهانی تبدیل نموده است.

امام جمعه قم ضمن تأکید بر بهره‌گیری از درس‌های سیره اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، خاطرنشان کرد: باید سبک زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) را در عرصه‌های مختلف زندگی خویش ساری و جاری نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی در پایان سخنان خود با تأکید بر این که به برکت وجود مبارک امام خمینی(ره) و ثمره خون‌های پاک شهدا، کارهای بزرگی صورت گرفته است، تصریح کرد: امروز به برکت تدابیر هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای، توجه دنیا به معارف اهل بیت(علیهم السلام) روز افزون‌تر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha