شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
11

کتاب «یک غنچه، صد زخم؛ نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام حسین(ع)» نوشته حجت‏الاسلام والمسلمین حسین سیدی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «یک غنچه، صد زخم؛ نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام حسین(ع)» جزو مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است. در این مجموعه سعی می‌شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ویکم چگونه اهل بیت(ع) می‌توانند الگو باشند و چگونه آنها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

این سیره کاربردی که بیش از صد موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، توصیه‏های اجتماعی و سیاسی و نظامی و حتی محیط‌ زیست و حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می‌شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

نویسنده برای نگارش این کتاب، منابع بسیاری را دیده که بیش از 1000منبع آنها بهره گرفته شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «سلام بر فرياد حق در سكوتستان اموي!

سلام بر تلألو تجلّی طور در برابر تور فرعونِ زمانه!

سلام بر شراب طهوراي طوبي در كام تشنه‏كامانِ حقيقت!

سلام بر خبرِ سرخ در روزگار بي‌خبري!

سلام بر فورانِ شعر شهادت در كوير ستم!»

کتاب «یک غنچه، صد زخم» در 418 صفحه، قطع پالتویی، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 13000  تومان از سوی دفتر نشر معارف به جامعه فرهنگی و مذهبی کشور عرضه شده است.

مجموعه سبک زندگی معصومین(ع) با استفاده از منابع روایی و تاریخی معتبر نوشته شده است که جلد اول آن درباره پبامبر گرامی اسلام(ص) به چاپ سی و یکم و جلد دوم آن با نام «امیر گلها» درباره زندگی و شخصیت امام علی(ع) به چاپ هشتم رسیده است و به زودی، جلد سوم آن با نام «خاطر نازک گل» درباره زندگی و شخصیت حضرت زهرا(س) و جلد چهارم آن با نام «غنچه دلتنگ» درباره زندگی و شخصیت امام حسن مجتبی(ع) برای نخستین بار از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‏شود.

دفتر نشر معارف پیش از این، از این نویسنده ، کتاب «دو قطره اقیانوس؛ ترجمه دو خطبه بی نقطه و بی الف حضرت علی(ع)» و پنج کتاب داستانی «باران و کویر»، «ششمین باغبان اندیشه»، «هفتمین فصل شکفتن»، «نغمه‏ای در روزگار گرگها» و «سوار سبزپوش آرزوها» را درباره زندگی و زمانه ائمه معصومین(ع) منتشر کرده است که همگی به چاپ دوم رسیده اند.

براي تهيه این کتابها می توان از طریق سايت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا فروشگاههاي پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212)، دفتر مرکزي نشر معارف قم (02537740004) و ديگر مراکز توزيع محصولات فرهنگي اقدام کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha