یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 338894
۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی با بیان این که در این دوره زمانی، سنت های جاهلیت جایگزین سنت های نبوی شده بود، تصریح کرد: امروزه نیز دنیا به سمتی می رود که کتاب هایی در تطهیر جنایت های فجیع یزید از سوی وهابیت منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در گردهمایی عاشوراییان طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی گفت: اباعبد الله الحسین علیه السلام، فرا مذهبی و فرا ملی است.

وی تصریح کرد: شخصیت امام حسین علیه السلام و قیام عاشورایی این  امام همام، جهان شمول است و از این روست که هر کس با هر زبانی و ملیتی به ایشان متوسل می شوند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی در ادامه به نمونه هایی از ابراز ارادت و توسل فرهیختگان و اندیمشندان اهل سنت و سایر ادیان به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام پرداخت.

وی درباره دلایل وقوع حادثه عاشورا گفت: در عصر امام حسین علیه السلام سنت های نبی مکرم اسلام تغییر یافته بود و اسلام در معرض نابودی بود؛ در چنین شرایطی این امام همام قیام کرد و در این عرصه هرچه داشت، فدا نمود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که در این دوره زمانی، سنت های جاهلیت جایگزین سنت های نبوی شده بود، تصریح کرد: امروز نیز دنیا به سمتی می رود که کتاب هایی در تطهیر جنایت های فجیع یزید از سوی وهابیت منتشر می شود.

وی ترویج بدعت ها را به دلیل فراموشی سنت های الهی دانست و گفت: انتظار امام حسین علیه السلام و انتظار حضرت حجت(عج) یکی است؛ ما باید بدانیم که نباید در برابر امام زمان خود، مانند کسانی باشیم که امام حسین علیه السلام را تنها گذاشتند یا در برابرشان ایستادند.

انتهای // 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha