پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 339041
۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
1

حوزه/ اگر می خواهید عاقبت بخیر شوید، نعمت‎های خدا را در معصیت خرج نکنید و به علم خود مغرور نشوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام امان الله بابا میرساطع، امروز در جمع عزاداران حسینی، در مسجد علی بن ابی طالب(ع) دولت آباد اصفهان، در بیان اهمیت عاقبت به خیری و اعمالی که برای نیل به این هدف مهم است، در بیان حدیثی از امام صادق (ع) گفت: اگر می خواهید عاقبت به خیر شوید، نعمتهای خدا را در معصیت خرج نکنید، به علم خود مغرور نشوید؛ زیرا خداوند به همه امور ما علم دارد و ستار العیوب است، اما نباید از حلم خداوند سوءاستفاده کرد.

روحانی مسجد علی بن ابی طالب(ع) دولت آباد اصفهان ادامه داد: نکته دیگری که امام صادق(ع) برای عاقبت بخیری عنوان کرده این است که مادحین، ذاکرین و واعظین را اکرام کنیم.

وی، خدمت به مردم را راه های عاقبت خواند و ادامه داد: یکی دیگر از  راه های عاقبت به خیری محبت به علی بن ابی طالب و اهل بیت(ص) است.

حجت الاسلام بابا میر ساطع، ادب را نشانه دیگرعاقبت به خیری دانست و گفت: امام صادق (ع) در حدیثی میفرماید اگر به شما بگویند دو روز از عمرتان باقی است، من سفارش میکنم یک روز به تعلیم ادب بگذران و روز دیگر را به ادب عمل کن.

وی در پایان به حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: حر به واسطه ادب خود توانست به سوی امام حسین(ع) بازگردد و در رکاب ایشان به شهادت برسد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha