چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
رفیعی

حوزه/ در روز عاشورا وقتی همه یاران امام (ع) به شهادت رسیدند،امام حسین(ع) چندین سفارش مهم را به اهل حرم کردند که توجه به هریک از این عناصر، سعادت زندگی انسان را در دنیا و آخرت تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام  والمسلمین ناصر رفیعی، در دهمین روز از دهه محرم، در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)  که با حضور علما،فضلا، روحانیون و دیگر اقشار مختلف مردم در دفتر رهبر معظم انقلاب درقم برگزار شد گفت: عاشورا از بزرگترین و با عظمت ترین روزها است و عزاداری در این روز از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

وی افزود: عاشورا، روزی است که همه موجودات برای مظلومیت سالار شهیدان حسین بن علی (ع) گریه کردند و بر سرو سینه زدند. و در اهمیت این روز عظیم، همین اندازه بس، که هر کس، برای مظلومیت آن امام  کار کسب خود را رها کرده و عزاداری و  گریه کند، خداوند حوائج دنیا و آخرتش را برآورده خواهدکرد.

 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: هرکس در روز عاشورا، برای مظلومی حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) اشک بریزد، در روز قیامت خوشحال و خندان با ائمه طاهرین (ع) خواهد بود.

حجت الاسلام  والمسلمین رفیعی در اهمیت این روز به روایتی از حضرت امام محمد باقر (ع) که فرموده « اگر کسی در روز عاشورا برای عزاداری به بیابان و بالای بلندی برود و به سمت حضرت حسین بن علی (ع)بایستد، سلام بدهد و گریه کند و همچنین کسی که در خانه برای مظلومیت آن همام به همراه خانواده اش مجلس عزا بگیرد و گریه کند، من روز قیامت ضامن ثواب او خواهم بود، اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در روز عاشورا وقتی همه یاران امام (ع) به شهادت رسیده بودند و دیگر کسی برای دفاع از حرم رسول الله(ص) باقی نماند امام حسین(ع) چندین  سفارش مهم را به اهل بیت (ع) کردند که توجه به هریک از این عناصر سعادت زندگی انسان را در دنیا و آخرت تامین خواهد کرد.

 عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: آماده بوده بودن برای بلاو امتحان یکی از آن سفارش های امام (ع) بود. خداوند همه انسانها را با انواع بلاها مورد آزمایش قرار می دهد تا دیندار واقعی مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: خداوند همانطورکه همه انبیاء را مورد بلا و آزمایش قرار داد، انسانهای دیگر را گاهی با مال، عبادت، فقرو نداری، گرسنگی، مشکلات اقتصادی و  بدنی می آزماید و سعادت مندکسی است که از این آزمایشات سربلند بیرون بیاید.

حجت الاسلام  والمسلمین رفیعی اظهار داشت: یاری مظلومان از سوی خدا و عاقبت به خیر شدن آنها، خوار و ذلیل شدن دشمنان، منافقین و کفار، گلایه و شکوه نکردن از مصائب و گرفتاری از جمله سفارش های بود که سالار شهیدان حسین بن علی (ع)  درلحظه های آخر به خواهر،خانواده و اصحاب خود کردند و آنها را به صبر در برابر رنجها و اسیری توصیه نمودند.

 عضو هئیت علمی جامعه المصطفی  افزود: امام حسین (ع) تا آخرین لحظات سعی کرد تا دشمن از عمل خود دست بردارند و راه توبه را انتخاب کنند، زیرا امامان(ع) نسبت به امت خود مهربان و رئوف هستند و نمی خواهند هرگز احدی به حهنم برود به همین دلیل تمام سعی خود را انجام داد، تا انسان های فریب خورده توبه را انتخاب کنند و از اعمال خود پیشمان شده و برگردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha