دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
احمد کریمة

من دو سال است که تدریس فقه شیعه را در دانشگاه الازهر آغاز کرده ام و قبل از سفرم به ایران از الازهر، وزارت کشور و وزارت خارجه اجازه گرفتم و هیچکدام مخالفتی نداشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جنجال های خبری پس از سفر دکتر احمد کریمه استاد الازهر مصر به ایران همچنان در فضاهای رسانه ای مصر ادامه دارد.

در آخرین انعکاس خبری، دکتر احمد کریمه که میهمان برنامه السادة المحترمون در شبکه ماهواره ای اون تی وی بود از سوی مجری این برنامه، یوسف الحسینی درباره سفرش به ایران مورد پرسش قرار گرفت که پاسخ داد: به خدا قسم می خورم در سفر خود به ایران از نزدیک مشاهده کردم تهمت هایی که به ایران درباره سختگیری علیه اهل سنت زده می شود، صحیح نیست. همچنان که آیت الله خامنه ای از مهمترین مراجع دینی شیعه، در خصوص حرمت اهانت به مقدسات اهل سنت فتوا داده است.

وی افزود: "من از سوی دکتر محمد حسن زمانی رایزن سابق فرهنگی ایران در قاهره به ایران دعوت شدم و سفر بسیار پرباری بود. "

دکتر کریمه ادامه داد: من دو سال است که تدریس فقه شیعه را در دانشگاه الازهر آغاز کرده ام و قبل از سفرم به ایران از الازهر، وزارت کشور و وزارت خارجه اجازه گرفتم و هیچکدام مخالفتی نداشتند.

یاداور می شود پیش از این نیز دکتر کریمه در مصاحبه با رسانه های مصری تاکید کرده بود: از سفر به ایران پشیمان نیستم. اگر سفر من مبهم و مساله دار بود چه دلیلی داشت با سفارت تماس بگیرم؟ چه دلیلی داشت به خبرگزاری ها اجازه بدهم تصاویر و سخنان و اخبار مرا منتشر کنند؟

وی همچنین ضمن محکوم ساختن پدیده "دوری از شیعه" خاطر نشان کرده بود که در سفرش به ایران با برخی از علمای شیعه گفتگو کرده و به نادرستی شایعات در مورد شیعیان مانند تحریف قرآن توسط آنها و دشنام دادن به صحابه پی برده است.

دکتر کریمه همچنین در مدت حضورش در ایران در مصاحبه با خبرگزاری حوزه گفته بود:  مردم مصر ملتی هستند که بیشترین احترام را به اهل بیت می گذارند. مثلا در مراسم میلاد امام حسین علیه السلام در مصر در قاهره تقریبا ده میلیون نفر شرکت می کنند. شما روز جمعه به مسجد حضرت زینب در قاهره بروید، تا ببینید جا برای پا گذاشتن نیست. مصری ها اهل بیت را با لقب سید خطاب می‌کنند و مراقد آنها در مصر مورد بیشترین احترام است که شما می توانید تصور کنید. ما خاکی را که اهل بیت روی آن قدم گذاشته اند دوست داریم و به آنها تبرک می‌جوییم و از آنها طلب شفاعت می کنیم. این فقط نظر من نیست، بلکه نظر تمام مردم مصر است. همچنین جالب است که بدانید دانشگاه الازهر منسوب به فاطمه زهرا(س)است و مجاور مسجد امام حسین علیه السلام است و ما به شدت معتقدیم که سر مطهر امام حسین در مصر مدفون است و از این عقیده دفاع می کنیم و سالروز ولادت های اهل بیت(ع) در طول سال را در قالب جدولی تهیه کرده و در مصر جشن می گیریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha