شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
زمانی

معاون بین‌الملل حوزه های علمیه با بیان این که استعمار بیداری‌های کشورهای عربی را نمی‌تواند تحمل کند گفت: دانشمندان غربی پیش‌بینی کرده‌اند که اگر روزی امت اسلامی بتواند تمدن بزرگ اسلامی را پایه‌ریزی کند بسیاری از غربی‌ها به این تمدن جذب خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به حادثه تلخی که در مراسم عزاداری در عربستان رخ داد اظهار کرد: این حادثه یک پدیده تلخی است که دو عامل در ایجاد آن نقش دارد.

وی بیان کرد: اولین عامل در رخ دادن چنین فاجعه‌ای وهابیت است و عامل دیگر که این فاجعه را مدیریت می‌کند استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است.

معاون بین‌الملل حوزه های  علمیه با اشاره به نهضت‌هایی که در کشورهای مختلف اسلامی رخ داده است تصریح کرد: امت اسلامی به سمتی حرکت می‌کند که مستقل باشند و به کشورهای بیگانه وابسته نباشند.

وی با بیان این که استعمار، بیداری‌ کشورهای عربی را نمی‌تواند تحمل کند مطرح کرد: دانشمندان غربی پیش‌بینی کرده‌اند که اگر روزی امت اسلامی بتواند تمدن بزرگ اسلامی را پایه‌ریزی کند بسیاری از غربی ها  به این تمدن جذب خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی افزود: تمدن غربی تنها تکنولوژی برای نیازهای مادی دارد، ولی تمدن اسلامی حاوی تکنولوژی برای مادیات و هم معارفی برای رشد اخلاقی بشر است.

وی عنوان کرد: وقتی غربی‌ها با این تمدن دو عنصری مواجه شوند این تمدن را خواهند پذیرفت و آن روز است که اسلام فاتح خواهد شد.

ایران پرچمدار تمدن اسلامی

معاون بین‌الملل حوزه های  علمیه با اشاره به این که پرچمدار این نهضت ایران است ابراز داشت: آمریکا نمی‌تواند در این مورد ساکت باشد و یکی از راه‌های مبارزه با رشد این تمدن، ایجاد اختلاف بین امت‌های اسلامی است تا مسلمانان، وقت و انرژی خود را صرف مبارزه با یکدیگر کنند.

وی با بیان این که انگیزه وهابیت از دست زدن به این اقدامات پیشگیری از گسترش معارف اهل بیت(ع) است گفت: وهابیت نه تنها از این که شیعیان پیرو مکتب اهل بیت(ع) می باشند نگران هستند، بلکه به خاطر این که اکثریت اهل سنت محبان اهل بیت(ع) هستند آن‌ها را آزار می‌دهد از این رو به فکر اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی افتاده اند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی ادامه داد: محرم و عاشورا یکی از مظاهر و عرصه‌هایی است که اهل سنت محبت خود را به اهل بیت(ع) با شرکت در عزاداری‌ها و در سخنرانی‌ها ابراز می‌کنند.

وی بیان کرد: گسترش فضائل اهل بیت(ع) وهابیت را آزار می‌دهد و آن‌ها همچنین برگزاری این مراسم‌ها را یک بدعت می‌دانند در حالی که تمامی مذاهب این مراسم‌ را مشروع می‌دانند.

معاون بین‌الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: وهابیت برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) را بدعت می‌داند در حالی که همه مذاهب آن را جشن می‌گیرند.

وی با بیان این که بزرگداشت عاشورا و یاد کربلا به نظر مذاهب اهل سنت نیز یک امر رایج همیشگی است گفت: اهل سنت نیز نسبت به اهل بیت(ع) ارادت دارند و جالب است که واژه روضه‌خوانی از کتاب‌های اهل سنت گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی بیان کرد: اکثریت اهل سنت محبت خود را به طرق مختلف به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) ابراز می‌دارند، اما وهابیت نمی‌تواند این را ببیند و اقدام به انفجارهای تروریستی می‌کند.

وی مطرح کرد: این حادثه مورد نفرت شیعیان و اکثریت اهل سنت است و به همین دلیل است که آن‌ها حالت اختفایی می‌گیرند و امیدواریم که هم دولت عربستان و هم علمای اسلامی آن را محکوم کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha